۰

بزرگترین چالش هدست‌های اپل و مِتا

تاریخ انتشار
دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۴:۲۰
بزرگترین چالش هدست‌های اپل و مِتا
بزرگترین چالش هدست‌های اپل و مِتا

آی‌تی‌من- اما یک مانع احتمالی بزرگ یعنی قیمت بالا در اینجریان وجود دارد. طبق آمار موسسه تحقیقاتی IDC، "مِتا کوئست ۲" که پرفروش‌ترین هدست واقعیت مجازی است، ۴۰۰دلار قیمت دارد و ۷۸ درصد از بازار هدست‌های واقعیت مجازی در سال ۲۰۲۱ را در اختیار داشت. مصرف کنندگانی که این فناورینسل جدید را می‌خواهند، باید چند برابر این مبلغ را هزینهکنند.

هدست پیشرفته مِتا که نام کد آن "کامبریا" است، پیش بینیمی‌شود حداقل ۸۰۰ دلار قیمت داشته باشد. محصول اپل که هنوز معرفی نشده است، احتمالا از این هم قیمت بالاتری خواهد داشت.

این برچسب‌های قیمت گران، مانع بزرگی برای بازار محصولیهستند که هنوز فراگیر نشده است.

سال گذشته تنها ۱۱.۲ میلیون دستگاه هدست واقعیت مجازیفروخته شد، در حالی که اپل، همین تعداد آیفون را ظرف مدت چند هفته فروخت.

شرکت‌های مِتا و اپل برای توسعه این بازار باید مصرف‌کنندگان را متقاعد کنند که این سرمایه‌گذاری ارزش خواهد داشت.

هر دو شرکت روی فناوری واقعیت ترکیبی، سرمایه‌گذاریکرده‌اند که مستلزم نمایشگرهای بهتر و قدرت پردازش قوی‌تراست.

اگر واقعیت ترکیبی همان طور که تبلیغ شده است، عمل کند، یک هدست واقعیت مجازی، به شکل یک عینک واقعیت افزوده عمل می‌کند و موارد کاربرد و استفاده در دنیای واقعی را افزایشمی‌دهد.

در دستگاه‌های فعلی واقعیت مجازی، تجربه به آنچه در نمایشگرهدست است، محدود است. در واقعیت ترکیبی، دوربین‌هایقدرتمند در بیرون از هدست واقعیت مجازی، ویدیوی دنیایبیرونی را ضبط کرده و به دو نمایشگر یا نمایشگرهایبیشتری که هر کدام در مقابل چشمان کاربر قرار دارند،می‌فرستند.

این امر به طراحان اجازه می‌دهد با واقعیت ترکیبی بازی کرده و نرم افزار یا گرافیک در ویدیوی دنیای واقعی را از بیرونهمپوشانی کنند.

طرفداران واقعیت ترکیبی می‌گویند که نهایتا قادر خواهیم بود این فناوری را در یک عینک سبک با شیشه‌های شفاف جا دهیماما چنین اتفاقی در آینده روی خواهد داد.
بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، فناوری واقعیتترکیبی، فعلا تنها گزینه کوتاه مدت ترجیحی است که هنوز آماده نشده است. مشکل فعلی این محصولات، قطعات بسیارگران و هدست قدرتمندی است که وسعت این بازار را محدود می‌کند.
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۹۵۷۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما