۰

وجود بریدگی «دینامیک آیلند» در سری آیفون ۱۵

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ ساعت ۱۲:۴۹
وجود بریدگی «دینامیک آیلند» در سری آیفون ۱۵
وجود بریدگی «دینامیک آیلند» در سری آیفون ۱۵

آی‌تی‌من- «دینامیک آیلند» نامی‌است که اپل برای بریدگی قرصیشکل آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خود انتخاب کرده است.این ویژگی صرفاً برای سری پرو آیفون‌های ۱۴ بوده و آیفون۱۴ استاندارد و آیفون ۱۴ پلاس فاقد آن هستند.

ویژگی مذکور دارای سه بخش سخت‌افزاری است. دو بخش اول شامل دوربین ۱۲ مگاپیکسلی و پروژکتور مادون قرمز است که سیستم دوربین TrueDepth را تشکیل می‌دهد. بخش سوم نیز حسگر مجاورت است که اکنون در پشت نمایشگر قرار دارد.
این دوربین در کل خط آیفون ۱۴، اولین دوربین سلفیآیفون با فوکوس خودکار است. پروژکتور مادون قرمز، نقاط نامرئی را در سراسر یک سوژه پخش می‌کند و دوربین نقاط را شناسایی کرده و از آنها برای ایجاد یک تصویر سه بعدی با عمق استفاده می‌کند.

راس یانگ تحلیلگر فناوری در توئیتی اعلام کرد احتمالاً اپل در تمام آیفون ۲۰۲۳ میلادی بریدگی نمایشگر را به شکل یکاستاندارد اجرا می‌کند. اما احتمالاً این شرکت فناوری نمایشگرProMotion 120 Hz را مختص نسخه‌های پرو حفظ می‌کند زیرابه دلیل چالش‌های زنجیره ذخایر نمی‌توان در دستگاه‌‌هایارزان‌تر قابلیت مذکور را ارایه کرد.

یانگ در یک توئیت دیگر اعلام کرد احتمال بیشتری دارد اپل این قابلیت را در نسخه‌های ارزان‌تر آیفون در ۲۰۲۴ ارائه کند.

مهم‌ترین ویژگی «دینامیک آیلند» اپل آن است که می‌تواند به طور مستقیم به اشکال مختلف تبدیل شود تا انواع اطلاعات قابل مشاهده را نمایش دهد. به عنوان مثال هنگامی‌که گوشیهوشمند خود را در حالت بی‌صدا قرار می‌گیرد و ایرپاد به آن متصل می‌شود، می‌توان به Face ID دسترسی یافت. یاهنگامیکه شارژر به دستگاه وصل می‌شود، بریدگی بزرگ شده و فعالیت صورت گرفته را نمایش می‌دهد و سپس بلافاصله به حالت عادی باز می‌گردد. این موارد فقط بخشی از قابلیت‌های«دینامیک آیلند» هستند.
ارائه «دینامیک آیلند» به عنوان یک استاندارد روی تمام آیفون‌ها برای اپل معقولانه به نظر می‌رسد به خصوص آنکه توسعه دهندگان نرم افزار را تشویق می‌کند تا از این قابلیتبهره گیرند.
در حال حاضر برخی از اپ‌ها از این بریدگی برای ارائه ویژگی‌های سرگرم کننده استفاده می‌کنند. هنگامی‌که iOS-16.1در سال جاری میلادی عرضه شود، «دینامیلک آیلند» با قابلیت«Live Activities API» نیز کار می‌کند. همچنین اینقابلیت سبب می‌شود آیفون برای کاربران جذاب‌تر باشد.
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۸۳۸
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين