۰

تولید آیفون ۱۵ به مشکل خورد

تاریخ انتشار
يکشنبه ۵ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۶
تولید آیفون ۱۵ به مشکل خورد
تولید آیفون ۱۵ به مشکل خورد

 آی‌تی‌من- یک منبع آگاه به ‌سایت 9to5Mac گفته است که سونی نمی‌تواند حسگر دوربین آیفون 15 پرو مکس را در موعد مقرر به اپل تحویل دهد و همین موضوع عرضه‌ پرچمدار جدید اپل را سه تا چهار هفته به تأخیر می‌اندازد.

این ادعا درحالی مطرح می‌شود که فاصله‌ زیادی تا رونمایی آیفون‌های جدید نداریم. اپل احتمالا سری آیفون 15 را 22 شهریور رونمایی می‌کند. آیفون 15 پرو مکس به پیشرفته‌ترین دوربین تاریخ آیفون مجهز خواهد بود. این گوشی قرار است لنز پریسکوپی داشته باشد.

 بهره‌مندی آیفون‌های پرو نسل جدید از نمایشگری با حاشیه‌ کمتر تقریبا قطعی است؛ چون چند افشاگر تاکنون چندین‌بار تصاویر منتسب‌به پنل جدید را منتشر کرده‌اند. احتمالا حاشیه‌های آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس کمی خمیده می‌شود.

اکثر شایعات می‌گویند اپل صرفا حاشیه‌ مدل‌های پرو را کاهش می‌دهد، با این‌حال احتمال دارد که شاهد کاهش حاشیه‌ی آیفون 15 و آیفون 15 پلاس نیز باشیم. در کنار حاشیه‌ کمتر، احتمالاً در آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس شاهد درگاه USB-C و فریم تیتانیومی و دکمه‌ اکشن و پردازنده سه نانومتری A17 و دوربین بهتر خواهیم بود.

راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگر، اظهار دارد که اپل توانسته است با رفع اکثر مشکلات، تولید نمایشگر آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس را افزایش دهد. بدین ترتیب احتمال تأخیر در عرضه آیفون‌های جدید، کم است.

 برخی شایعه‌ها می‌گویند اپل امسال به‌جای آیفون پرو مکس، آیفون اولترا را رونمایی می‌کند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که مدل‌های آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس، حداقل ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار گران‌تر از نسل قبلی خود خواهند بود.

قیمت فروش آیفون ۱۴ پرو از ۹۹۹ دلار و آیفون ۱۴ پرو مکس از ۱۰۹۹ دلار آغاز شد و اکنون پایگاه خبری دیجی‌تایمز در گزارشی، پیش‌بینی کرد که قیمت آیفون ۱۵ پرو، از ۱۰۹۹ تا ۱۱۹۹ دلار و قیمت آیفون ۱۵ پرو مکس، از ۱۱۹۹ تا ۱۲۹۹ دلار، آغاز می‌شود.

این افزایش قابل‌توجه قیمت ممکن است به فروش مدل‌های جدید پرو در سال میلادی جاری، ضربه زده و فروش آنها را به حدود ۷۷ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۳، کاهش دهد. برآورد اولیه از فروش مدل‌های جدید آیفون، حدود ۸۳ میلیون دستگاه بوده است. این برآورد مطابق با کاهش بیش از پنج درصدی فروش سالانه بازار تلفن هوشمند است.

مارک گورمان، خبرنگار فناوری بلومبرگ، اوایل امسال گزارش کرده بود که اپل در نظر دارد قیمت آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس را افزایش دهد. جف پو، یک تحلیلگر دیگر هم گفته است قیمت مدل‌های پرو آیفون ۱۵ ممکن است بسیار گران‌تر از مدل‌های پرو آیفون ۱۴ باشد.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۶۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما