۰

تعطیلی پروژه‌های ساعت هوشمند و نمایشگر پورتال متا

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۲ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۳۱
تعطیلی پروژه‌های ساعت هوشمند و نمایشگر پورتال متا
تعطیلی پروژه‌های ساعت هوشمند و نمایشگر پورتال متا

آی‌تی‌من-  متا چهارشنبه گذشته در نخستین اخراج گسترده در تاریخ ۱۸ ساله این شرکت، حذف حدود ۱۱ هزار شغل معادل ۱۳ درصد از کارمندانش را اعلام کرد. مارک زاکربرگ، مدیرعامل متاپس از اعلام خبر اخراج‌ها، روز جمعه برای کارمندان این شرکت صحبت کرد اما پرسش و پاسخی در کار نبود.

مدیران متا به کارمندان این شرکت اعلام کردند در حال سازماندهی مجدد قسمت‌های مختلف این شرکت و ادغام واحدهای تماس صوتی و ویدئویی با تیم‌های پیام رسان دیگر و ایجاد واحد جدید بنیادهای خانواده هستند که به مشکلات مهندسی دشوار متمرکز خواهد بود.

به گفته مدیران متا، نیمی ‌از ۱۱ هزار شغلی که برای کاهش هزینه‌ها حذف شدند، موقعیت‌های فناوری بودند. لوری گولر، مدیر منابع انسانی متا گفت: در مجموع، ۵۴ درصد از افرادی که اخراج شدند، سمت‌های تجاری و سایرین مسوولیت‌های فناوری داشتند. 

مدیران متا گفتند: اخراج‌های بیشتر پیش‌بینی نمی‌شود اما هزینه‌های دیگر باید کاهش پیدا کنند و بررسی‌ها درباره پیمانکاران، املاک، زیرساخت رایانشی و محصولات مختلف در جریان است.

اندرو باسورث، مدیر فناوری متا که واحد «ریالیتی لبز» متمرکز به متاورس را اداره می‌کند، اعلام کرد متا به کار روی دستگاه‌های نمایشگر هوشمند پورتال و ساعت‌های هوشمند خود خاتمه می‌دهد. متا اوایل امسال تصمیم گرفت بازاریابی دستگاه‌های پورتال که برای امکانات تماس ویدئویی خود معروف بودند را متوقف کرده و در عوض به فروش تجاری متمرکز شد. با افول شرکت، مدیران تصمیم گرفتند تغییرات بزرگتری صورت دهند. پورتال منبع درآمد بزرگی نبود و نگرانی‌های حریم خصوصی را از سوی کاربران احتمالی ایجاد کرده بود.

متا هنوز هیچ ساعت هوشمندی عرضه نکرده است. باسورث گفت: واحد ساعت هوشمند، به عینک واقعیت افزوده متمرکز می‌شود. 

مارک زاکربرگ نیز در سخنرانی خود دوباره معذرت خواهی روز چهارشنبه درباره اخراج ۱۱ هزار کارمند متا را تکرار و اعلام کرد در پیش‌بینی نخستین کاهش درآمد متا ناموفق بوده است.

بر اساس گزارش رویترز، زاکربرگ گفت: روند درآمد بسیار پایین‌تر از میزانی بود که پیش بینی کردم؛ من اشتباه کردم. این اشتباه بزرگی در برنامه ریزی برای شرکت بود و مسوولیت آن را برعهده می‌گیرم. از این پس قصد ندارم شمار کارکنان واحد ریالیتی لز را به تعداد زیادی افزایش دهم.
 
مرجع : ايسنا
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما