۰
مدیرعامل لاوان ارتباط:

مهاجرت نیروی متخصص حوزه ICT تبدیل به تهدیدی بزرگ شده است

تاریخ انتشار
شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۲۶
مهاجرت نیروی متخصص حوزه ICT تبدیل به تهدیدی بزرگ شده است
مهاجرت نیروی متخصص حوزه ICT تبدیل به تهدیدی بزرگ شده است

آی‌تی‌من- آزاد معروفی در ادامه سخنان خود با اشاره به پی‌گیری مطالبات صنفی از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای گفت: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به‌طور قطع پی‌گیر مطالبات اعضای خود هست و توانسته گام‌های خوبی در این راه بردارد. به‌طور مثال  در حوزه بیمه تامین اجتماعی با توجه به بخشنامه 14.11 خیلی خوب عمل کرده است و خیلی از شرکت هایی که عضو سازمان هستند توانسته‌اند از این بهره لازم را ببرند.

وی افزود: اما در حوزه مالیات، معتقدم سازمان نظام صنفی نتوانست اقدام جدی کند. ضمنا حضور فعال برای پی‌گیری مطالبات نداشته است تا بتواند در تصمیم‌گیری‎ها  اثرگذار باشد. با این وجود در بحث صندوق‎های فروشگاهی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای توانسته است با قدرت عمل کند و کارهای خوبی را در این زمینه پیش برده است. 

مدیرعامل شرکت لاوان ارتباط تاکید کرد: بنده به‌عنوان مدیرعامل یک شرکت خصوصی در حوزه فناوری اطلاعات موظف هستم برای پیشرفت کشورم کار کنم. به‌رغم تمام مشکلاتی که وجود دارد و سعی می‌کنیم مطالبه‌گری خود را  از طریق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پیش ببریم. مشکلات در این حوزه فراوان است. قوانین دست و پاگیر، واردات، استاندارد، تست و آزمایش، ارز، بانک، گمرک، مالیات، بیمه، تحریم و... که هر روز با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم.

وی افزود: موضوع دیگر این است که دولت باید به نهادهای صنفی اعتماد کرده و بخشی از کار را به آنها بسپارد. سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در این موارد کمک بسیاری به شرکت‌ها کرده است. به نظر من نظام صنفی رایانه‌ای در خصوص پی‌گیری مطالبات صنفی نسبتا موفق بوده است. زیرا در بطن قضیه هستم و آنچه اتفاق می‌افتد را می‌بینم. کسی که دور است می‌گوید اصلا کاری انجام نشده است.

معروفی اضافه کرد: بسیاری از خواسته‌های فعالان حوزه شبکه و دیتاسنتر در سازمان نظام صنفی رایانه‌ای پی‌گیری می‌شود و توانسته‌ایم با مطالبه‌گری، کارها را به جای این که دولت انجام بدهد بسپاریم به بخش خصوصی و تولی‌گری آن با این بخش انجام می‌شود. نمونه بارز آن نظام رتبه‌بندی ممیزی داده‌ها است.

وی با بیان اینکه متاسفانه حاکمیت و دولت، بخش خصوصی را با سه اتاق می‎شناسند گفت: اتاق بازرگانی، اتاق اصناف و اتاق تعاون و هرجا این سه اتاق وجود نداشته باشد، بخش خصوصی تو هیات‎های مالیاتی معمولا با مشکلات عدیده‌ای مواجه است. به طور کلی افرادی که حضور جدی و حاکمیتی در حوزهICT دارند، باید به نحوی سازمان را حمایت کنندکه به جایگاه اصلی خود برسد. 

معروفی همچنین در مورد کمبود نیروهای متخصص در حوزه فناوری اطلاعات گفت: در حال حاضر اقتصاد دیجیتالی موضوع بحث حاکمیت است. دولت، مجلس و قوه قضاییه راجع به این موضوع بحث می‌کنند اما بازهم ICT را نادیده می‏گیرند. در حال حاضر فرار مغزها در این حوزه بسیار زیاد است. متخصصان حوزه‌های فناوری اطلاعات در خارج از کشور می‌توانند درآمد دلاری داشته باشند به‌همین دلیل اغلب از کشور می‌روند.

وی افزود: من کارآفرین هستم، شرکتی را تاسیس کردم، کنار من افرادی آمدند یاد گرفتند و فعالیت کردند، نمی‌توانم به راحتی همه این‌ها را کنار بگذارم. اما کارشناس من امروز احساس کند که خارج از کشور می‌تواند درآمد به مراتب بالاتری داشته باشد، به طور قطع نمی‌ماند که این به مرور تبدیل به یک تهدید بزرگ خواهد شد و صد البته تهدید بزرگی‌ است!
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۰۲۸۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما