۰

۳ برنامه ویژه صندوق نوآوری برای صادراتی شدن شرکت‌‎های دانش‌بنیان

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۴۵
۳ برنامه ویژه صندوق نوآوری برای صادراتی شدن شرکت‌‎های دانش‌بنیان
۳ برنامه ویژه صندوق نوآوری برای صادراتی شدن شرکت‌‎های دانش‌بنیان

آی‌تی‌من- محسن نوتاش، مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، دیروز در روز نخست همایش «در مسیر صادرات دانش‌بنیان»، با اشاره به برنامه‌های این صندوق در راستای کمک به صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور گفت: ما در صندوق نوآوری ۷۸ خدمت در ۴ گروه تسهیلات، ضمانت‌نامه‌ها، سرمایه‌گذاری و توانمندسازی به شرکت‌های دانش‌بنیان ارائه می‌کنیم.

وی افزود: چهارچوب برنامه صادراتی صندوق نوآوری و شکوفایی شامل ۳ دسته توانمندسازی صادراتی، شبکه‌سازی صادراتی و تأمین مالی صادراتی است. در بخش توانمندسازی، خدماتی شامل آموزش و مشاوره، استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی و حفاظت از مالکیت فکری ارائه می‌شود.

نوتاش افزود: خدمات بخش آموزش و مشاوره دربرگیرنده حوزه‌های مختلفی از جمله آموزش داخلی، آموزش در سایر کشورها، یادگیری شرکتی و همچنین، مشاوره کسب و کار است. در حوزه استانداردها و مجوزهای تخصصی و صادراتی نیز خدماتی مانند استانداردهای صادراتی (تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان)، تأییدیه‌های ملی (تا سقف ۶۰۰ میلیون تومان)، خدمات آزمایشگاه (تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان) و استانداردهای تخصصی (تا سقف ۷۵ میلیون تومان) ارائه می‌شود.

مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی، شبکه‌سازی صادراتی را یکی از برنامه‌های جدی این صندوق عنوان کرد و گفت: در این بخش، خدمات متنوعی ارائه می‌شود. حمایت از حضور مستقل شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی یکی از این برنامه‌ها است. در همین راستا فهرست حدود ۳۵۰ نمایشگاه خارجی مورد تأیید، در سایت صندوق وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم کردن امکان حضور در پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان در نمایشگاه‌های خارجی، یکی دیگر از برنامه‌های شبکه‌سازی صادراتی است. سالانه تا سقف ۳۰۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض برای حضور در پاویون در نمایشگاه‌های خارجی به شرکت‌های دانش‌بنیان پرداخت می‌شود؛ البته باید توجه داشت که پاویون‌ها گنجایش ۲۵-۲۰ شرکت را دارند و درصورتی که تعداد درخواست‌ها بیشتر باشد، شرکت‌های دانش‌بنیان براساس پتانسیل صادراتی بالاتر گزینش می‌شوند.

نوتاش تصریح کرد: یکی دیگر از خدمات این حوزه (شبکه‌سازی صادراتی)، حضور در نمایشگاه‌های دائمی‌خارجی است که شامل پایگاه‌های صادراتی متعلق به بخش خصوصی هستند که در برخی از کشورها ایجاد شده‌اند. این پایگاه‌ها به صورت دائم برای محصولات دانش‌بنیان بازاریابی می‌کنند.

اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری و فناوری، برگزاری رویداد «یکشنبه‌های صادراتی» در قالب کلینیک مدیریت صادرات دانش‌بنیان و کمک‌های توسعه‌ای، از دیگر محورهای حوزه شبکه‌سازی صادراتی بود که مدیر ارتباط با مشتریان صندوق نوآوری و شکوفایی به آن اشاره کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۱۹۶۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما