۰

افزودن اتصال ماهواره‌ای به گلکسی S24

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۰۹
افزودن اتصال ماهواره‌ای به گلکسی S24
افزودن اتصال ماهواره‌ای به گلکسی S24

آی‌تی‌من- اپل سال گذشته سرویس پیام اضطراری (SOS) را از طریق ماهواره با سری آیفون ۱۴ معرفی کرد که به کاربران امکان می‌دهد تا در مکان‌هایی که اتصال اینترنت و شبکه موبایل وجود ندارد، با خدمات اضطراری تماس بگیرند. از آن زمان، دیگر سازندگان گوشی‌های هوشمند با گوگل کار می‌کنند تا ویژگی مشابهی را به اندروید بیاورند و سامسونگ به تازگی تایید کرده است که قابلیت‌های اتصال ماهواره‌ای را به گلکسی S24 اضافه خواهد کرد.

اوایل سال‌جاری، شرکت کره‌ای سامسونگ از برنامه خود برای دسترسی به اتصال ماهواره‌ای به تلفن‌های هوشمند خبر داده بود. براین اساس، پارک یونگ، مدیر اجرایی سامسونگ تایید کرد که این شرکت از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع به ارایه سرویس اتصال ماهواره‌ای برای خدمات اضطراری در تلفن‌های پرچمدار خود خواهد کرد.

اگرچه اطلاعات زیادی در رابطه با این سرویس ارایه نشده، اما جای تعجب نیست که یونگ به گلکسی اس ۲۴ اشاره می‌کند، زیرا سامسونگ معمولاً گوشی‌های هوشمند جدید خود را در ژانویه یا فوریه (دی یا بهمن‌ماه) معرفی می‌کند.

با این حال، استراتژی سامسونگ برای ارایه این ویژگی هنوز مشخص نیست. برای مثال اپل قابلیت سرویس اتصال ماهواره‌ای را به هر دو سری آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ اضافه کرده است. هنوز مشخص نیست که سامسونگ قصد دارد این قابلیت را برای کل خانواده S24 ارایه کند یا اتصال ماهواره‌ای را منحصر به گلکسی S24 Ultra گران‌تر کند.

در آیفون ویژگی Emergency SOS via Satellite از کاربر چند سوال در مورد وضعیت‌شان می‌پرسد و پاسخ‌ها را همراه با مکان فعلی به مرکز اطلاعات اپل ارسال می‌کند. سپس در شرایط اضطراری همه این اطلاعات برای نجات کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در‌حالی‌که این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ باید به روشی مشابه کار کند، این شرکت در حال بررسی امکان ارسال و دریافت هر نوع پیام از طریق ماهواره است. این موضوع به کاربران امکان می‌دهد که پیام‌های متنی را برای هر شخص دیگری ارسال کنند، نه فقط خدمات اضطراری، زمانی که اتصال شبکه‌ای در دسترس نیست.

از زمانی که پیام اضطراری SOS برای آیفون ارایه شد، از طریق ماهواره به افراد زیادی کمک کرد تا در موقعیت‌های خطرناک نجات پیدا کنند.

SOS اضطراری اپل از طریق ماهواره در حال حاضر در ایالات متحده، کانادا، انگلستان، فرانسه، آلمان، ایرلند، اتریش، بلژیک، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند و پرتغال در دسترس است. اگرچه این ویژگی سال گذشته به صورت رایگان منتشر شد، اما اپل اعلام کرده که قابلیت فقط برای مدت زمان محدود احتمالا دو سال رایگان خواهد بود. بر این اساس هنوز مشخص نیست که قابلیت اتصال ماهواره‌ای گلکسی S24 در کدام کشورها ارایه می‌شود و آیا رایگان خواهد بود یا پولی.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۰۲۹
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما