۲
۰
دولت مستقر در برابر استخوان‌ خرد کرده‌ها

انتخابات نصر تهران دو قطبی شد

تاریخ انتشار
شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
انتخابات نصر تهران دو قطبی شد
انتخابات نصر تهران دو قطبی شد

آی‌تی‌من- دیروز (جمعه 17 آذرماه) در مراسمی در رستوران لیدومای تهران، ده‌ها نفر از اهالی و مدیران صنف میهمان مراسم رونمایی از اعضای ائتلاف موسوم به «صنف سرآمد» بودند. این ائتلاف البته یک روز قبل‌تر، اعلام موجودیت کرده و اهداف و برنامه‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده بود.

تقریبا یک هفته پیش از آن، در روز 11 آذرماه نیز ائتلاف «هم‌آفرینی صنفی» که دوره قبل انتخابات اعلام موجودیت کرده بود، با تغییراتی دوباره به طور رسمی کارزار انتخاباتی خود را با معرفی اعضا کلید زده بود.
 
اعضای دو ائتلاف
هم‌آفرینی صنفی حسین اسلامی، رییس کنونی هیات مدیره نصر تهران را همچنان در صدر لیست خود دارد و در کنار او، اشکان امیرزاده ابراهیمی، امیرمسعود اسکویی‌لر، مجید اورعی، حمید بابادی‌نیا، فردوس باقری، حمید بهنگار، محمد دین محمدآذری، حسین ریاضی، صائبه سلوکی، سید محمدعلی شریفی‌الحسینی، علی صالحی، علیرضا عابدی نژاد، آیدین عدالت، مهدی علی‌اکبریان، رضا قربانی، فرهاد کرم‌زاده و محمدرضا نظری، 18 عضو شرکتی این ائتلاف هستند. محمد متشرعی نامزد فروشگاه‌ها در این ائتلاف است و در شاخه مشاوران نیز نام محمدصادق آزادانی، صادق فرامرزی، محمدرضا قلعه‌نوی، نرجس مفیدی‌ذاتی و علیرضا کشاورز به چشم می‌خورد.

این ائتلاف که انتخابات دور ششم هیات مدیره نصر تهران را به نوعی از رقیب آن زمان خود؛ یعنی «نصر فراگیر» برده و توانسته بود 12 کرسی هیات مدیره را به خود اختصاص دهد؛ حالا با تغییراتی در ترکیب خود، دوباره به انتخابات پا گذاشته است. از آن هم‌آفرینی صنفی و هیات مدیره دور ششم، نازنین دانشور به خارج از کشور مهاجرت کرده، محمدعلی یوسفی‌زاده نیز که در دور ششم بالاترین رای را در بین نامزدها داشت، در لیست کاندیداهای این ائتلاف حضور ندارد و در نقش ناظر انتخابات فعالیت می‌کند.

این ائتلاف که شاید بتوان آن را «دولت مستقر» لقب داد به پشتوانه رای‌هایی که همین سه سال پیش از صنف گرفته، نامزدهای قوی‌تر شاخه نرم‌افزار و در اختیار داشتن امکانات رسانه‌ای، امیدوار به تکرار نتیجه دور قبل انتخابات است؛ هرچند که دو وزنه مهم این ائتلاف، یعنی یوسفی‌زاده و دانشور (که در دور قبل سومین نفر از نظر تعداد آرا بود) دیگر در این لیست حضور ندارند.

اما در دیگر سوی معادله انتخابات، صنف سرآمد نیز مهره‌های نام‌داری گرد آورده و از جنبه مهم‌دیگری خود را برای نظام‌صنفی رایانه‌ای آماده می‌کند.

ائتلاف صنف سرآمد با سرلیستی علی حکیم جوادی شکل گرفته و این ائتلاف از همین حالا در نظر دارد نقطه ضعف و به نوعی شکست عمده هیات مدیره دور ششم نصر تهران را پوشش دهد؛ یعنی معرفی شخصی واجد شرایط برای ریاست نصر کشور.

علاوه بر علی حکیم جوادی، در شاخه شرکت‌های این ائتلاف، حمید فروزنده، بهناز آریا، آزاد معروفی، سهیل ترکان، احسان زرین‌بخش، مظاهر مرجانی، مسعود شکرانی، حسام اسدی، مهدی صادق، کیان یزدیان، محمدرضا کاظمی، مهدی خدادادی، مصطفی امیری و هدا حمزه‌لو حضور دارند. ائتلاف صنف سرآمد در شاخه فروشگاه‌ها رضا حیدری رنجبر، مسعود رجب‌زاده و علی اشتری را با خود همراه کرده و در شاخه مشاوران نیز نام محمد‌حسن گلستانه، علیرضا جمشیدیان و محمدرضا مهرآزما به چشم می‌خورد.

ائتلاف صنف سرآمد یکی از فرصت‌های خود را قطعا در حمایت آشکار و پنهان بزرگان صنفی می‌داند و به نوعی«بازگشت به ریشه‌های صنف» محسوب می‌شود. به نظر می‌رسد افرادی همچون امیرحسین سعیدی نائینی، سهیل مظلوم، ناصرعلی سعادت و پرویز رحمتی نگاه نزدیک‌تری به این ائتلاف دارند. و البته این موضوع می‌تواند شمشیری دولبه هم باشد و هم‌آفرینی‌ها، اگر قصد استفاده از احساسات صنف را داشته باشند، ممکن است از حربه انتقاد آشکار از دوره‌های پیشین استفاده کنند. سرآمدی‌ها همچنین می‌توانند خود را «صنفی‌تر» بدانند. افراد و حامیان این گروه عمدتا از قدما و استخوان‌خرد‌کرده‌های صنفی هستند و امیدوارند این تجربه و آشنایی، اعتماد صنف را بار دیگر به همراه داشته باشد.

اما سرآمدی‌ها سبقه و صبغه سخت‌افزاری پررنگی دارند و با اضافه شدن حکیم جوادی، علاوه بر هدف میان مدت ریاست نصر کشور، احتمالا در کوتاه مدت آرای مهم بانکی را نیز مدنظر قرار داده‌اند.

همچنین حضور آزاد معروفی که نفر دوم انتخابات دور ششم از نظر تعداد آرا بود، شاید نقطه اتکای این ائتلاف باشد. به ویژه اینکه نفرات اول و سوم آن انتخابات از دور خارج شده‌اند و اکنون، آزاد معروفی در میان نامزدها، بالاترین رای را در دور قبل داشته است.
 
شکست ائتلاف ائتلاف‌ها
تشکیل دو ائتلاف انتخاباتی مذکور در شرایطی رقم خورده که از مدت‌ها قبل، تلاش‌ها برای شکل‌گیری یک ائتلاف واحد با سرلیستی علی حکیم جوادی در جریان بود و افرادی مانند سهیل مظلوم واجاری آن را پیگیری می‌‌کردند. اما در نهایت این اتحاد شکل نگرفت.

جالب اینجاست که امیرحسین سعیدی نایینی، رییس دور اول هیات مدیره نصر در یادداشتی که در وب‌سایت نشریه پیوست منتشر کرده، با اشاره و کنایه، سهیل مظلوم، یار گرمابه و گلستان سال‌های دور و نزدیک خود را عامل این شکست دانسته و او را نکوهش کرده است. مظلوم نیز در مراسم دیروز ائتلاف صنف سرآمد به نشانه قهر و ناراحتی حضور پیدا نکرد.

در هر حال انتخابات دور هفتم هیات مدیره نصر تهران، در روزهای پایانی ماه جاری دوباره گرما را به تن سرد صنف فاوا می‌آورد و باید منتظر رویکردهای انتخاباتی و نظر رای‌دهندگان ماند و دید که کدام رویکرد و روش می‌تواند اعتماد و اقبال بیشتری در صنف کسب کند.
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۲۳۴۶
نظرات شما
شاید هم سه قطبی
وقتی اعضا از همه این‌ها خسته شده باشند دو‌ حالت داره یا فهرست کاملا مستقل سوم یا ترکیبی از این دو فهرست
چقدر جالب یک آقای به رفیقش کنایه زده و شما هم مثل گنبد آهنین تمام مسائل به ریز دنبال کردید
پ،ن شما چقدر خوب هدف آقای سعیدی برای گروه مقابل هایلایت کردید
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين