۰
هیات رییسه دور پنجم نصر به نامه آزاد معروفی پاسخ داد:

به آرای صنف احترام بگذارید!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۶
هیات رییسه دور پنجم نصر به نامه آزاد معروفی پاسخ داد
هیات رییسه دور پنجم نصر به نامه آزاد معروفی پاسخ داد
 
آی‌تی‌من- در پی انتشار عمومی نامه‌ ائتلاف نصر فراگیر خطاب به هیات مدیره دور پنجم سازمان نصر تهران، در خصوص ابهاماتی که در مورد انتخابات هیات مدیره دوره ششم این سازمان وجود داشت، از آنجا که با تشکیل هیات مدیره دوره ششم، عملا هیات مدیره دوره پنجم این سازمان وجود خارجی ندارد، نامه‌ای با امضای چهار عضو هیات مدیره قبلی، که اعضای هیات رییسه بودند، خطاب به آزاد معروفی، نماینده ائتلاف نصر فراگیر و یکی از منتخبان هیات مدیره دور ششم، صادر و به ابهامات پاسخ داده شده است.

ائتلاف نصر فراگیر در آن نامه، به مواردی همچون تخلف در انتخابات شاخه فروشگاه‌ها و مشاوران، حملات سایبری به انتخابات و شائبه در انتخابات بازرس سازمان اشاره کرده و خواستار توضیح شده بود. این ائتلاف همچنین تشکیل جلسه هیات مدیره دوره ششم را غیرقانونی دانسته بود.

حالا هیات رییسه دوره پنجم نصر تهران؛ یعنی محمدباقر اثنی‏عشری، محمدعلی یوسفی‏زاده، شهاب جوانمردی و محمدرضا حدادی در نامه‌ای نسبتا که دیروز منتشر شد، ضمن پاسخگویی به این ابهامات، خواستار پذیرش رای اعضای صنف از سوی این ائتلاف شده و غیرقانونی خواندن جلسه هیات مدیره ششم را جسارت و اهانت به کل صنف دانسته است.

متن نامه اعضای هیات رییسه دوره پنجم نصر تهران خطاب به آزاد معروفی، به این شرح است:
 
 
«جناب آقای آزاد معروفی همکار گرامی،
 
در پاسخ به نامه شماره 3-99 به تاریخ 26/09/99 با امضای جنابعالی و منتسب به گروهی از کاندیدا‌های انتخابات دوره ششم سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران که برخی از اسامی زیر به عنوان منتخب صنف در هیات مدیره دوره ششم نیز حضور دارند، تلاش بر این بود تا با آرامش و حفظ حرمت‏‌ها و گفت‌وگوی درون صنفی موارد ابهام برای شما شفاف شده که با توجه به عدم نتیجه موارد زیر به اطلاع رسانده می‏‌شود.
1- در مورد انتخابات شاخه فروشگاه‌‏ها، هیات نظارت منتخب هیات‏‌مدیره ابهامی را در مورد شرایط و روال عضویت یکی از منتخبین مطرح نموده که با پذیرش نظر هیات، تصمیم‌گیری در باره این موضوع و پذیرش یا رد انتخاب 2 عضو شاخه فروشگاهی در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده آتی گرفته خواهد شد.

2- نظر هیات نظارت در مورد انتخاب شاخه مشاوران روشن و شفاف است. این هیات در مهلت قانونی ارسال شکایات طی دو روز بعد از اعلام نتایج و حتی پس از آن، کلیه شکایات دریافتی را با دقت و وسواس بررسی و حاصل آن گزارش جامع منتشره در روز 15 آذر مبنی بر تایید انتخابات در این شاخه در سایت سازمان منتشر شده است. استفاده ابزاری از گزارش همکاران‏مان و مصادره به مطلوب و گزینشی بند‌هایی از این گزارش و ندیده گرفتن سایر بند‌ها، پذیرفته نیست.

3- در مورد انتخاب بازرس نیز گزارشی مبنی بر تخلف دریافت نشده و عینا تایید شده‌است. طبق تبصره 3 ماده ۷ اساسنامه، اعضای حقیقی امکان شرکت در انتخابات بازرس را نداشته و ادعای نویسنده نامه شما در این مورد، ناشی از بی اطلاعی از روال انتخابات برگزار شده‌ است. در این انتخابات مانند دوره‏‌های گذشته و بر اساس قوانین، به مشاورین در انتخابات بازرس مشارکت داشته و ادعای خلاف مطرح شده در نامه شما مردود است.

4- وجود حملات سایبری در زمان برگزاری انتخابات محدود به 2 ساعت اولیه در روز پنج شنبه 29 آذر بوده که بلافاصله مهار شد. مدت زمان برگزاری انتخابات 55 ساعت بوده و خوشبختانه این حملات نقش تاثیرگذاری در روند انتخابات نداشته‌ است. لیست تمام IPهای مهاجم در گزارش مستندی منتشر شده و از جنابعالی و منتخبین هیات مدیره ششم انتظار می‌‏رود با پیگیری نسبت به شناسایی متخلفین احتمالی اقدام گردد. پیش از انتخابات هم اتهامی مبنی بر سرقت اطلاعات سازمان و دیتا‌بیس اعضا به وسیله ائتلاف منتسب به شما مطرح شد که فضای انتخابات را متشنج کرد. هر چند موضوع برای هیات نظارت محرز نشد و در نتایج انتخابات هم تاثیر گذار نبود، اما انتظار می‏‌رود هیات مدیره ششم با حساسیت به واکاوی مساله بپردازد. از جنابعالی، با سابقه بیش از یک دهه حضور در دبیرخانه و کمیسیون‌های سازمان، انتظار برخورد شفاف‏تر و صادقانه‌تری می‏‌رفت.

5- با گذشت 15 روز از اعلام آرای شمارش شده و انتشار گزارش رسمی هیات نظارت در تاریخ 15 آذر ماه و تایید 18 نفر منتخبین از 20 کرسی هیات مدیره، بر اساس اساسنامه از منتخبین دعوت به عمل آمد و با حضور فیزیکی 18 نفر عضو اصلی منتخب (وکالت یکی از اعضا به‌دلیل ابتلا به کرونا)، اعضای علی‌‏البدل، بازرس اصلی و علی‏‌البدل هیات مدیره ششم، اعضای هیات رئیسه دوره پنجم و دبیر سازمان، جلسه اول هیات مدیره ششم در محل دبیرخانه سازمان تشکیل شد. در این جلسه پس از حدود یک ساعت مذاکره و در نهایت رای‌گیری، تصمیم به برگزاری انتخابات داخلی گرفته شد که از گروه موسوم به فراگیر، جنابعالی برای ریاست و آقایان جعفر محمدی و نیما نامداری برای نایب رئیسی کاندیدا شده که با رای مخفی با ورقه، حایز اکثریت برای سمت‌های فوق نشدید. اتهام غیرقانونی بودن به نشستی که فرد محترمی چون شما در آن شرکت کرده، کاندیدا شده، رای داده و پس از آن هم در ادامه جلسه حضور فعال داشته را جسارت و اهانت به کل صنف می‌دانیم.

6- به توصیه مشفقانه هیات نظارت، امور نظارتی مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده توسط هیات نظارت منصوب شده از طرف هیات مدیره پنجم و امور ستادی مانند همه انتخابات ادوار توسط دبیرخانه و مدیریت مستقر انجام خواهد شد و هر گونه شبهه‌افکنی این ظن را در اذهان تقویت می‏کند که گروهی توان پذیرش آرای صنف و پیروزی رقیب انتخاباتی را ندارند.
در پاییز سال 99 و در شرایط سخت محدودیت‌‏های ناشی از شیوع کرونا، صنف فناوری اطلاعات و ارتباطات موفق به برگزاری انتخاباتی جسورانه، پر‌شور، شفاف و با مشارکت بی نظیر اعضا در تهران و 26 استان کشور شد که افتخاری برای همه ماست. در روال‌ها و قوانین سازمان اشکالات و ابهامات نهفته‌ای در تمام ادوار وجود داشته که شفافیت انتخابات ششم از مرحله ثبت‌نام کاندیدا‌ها تا شمارش آرا، برخی کاستی‌ها را آشکار کرده و از جنابعالی به عنوان عضو منتخب هیات مدیره ششم انتظار می‌رود در پاسخ به اعتماد کسانی که به شما رای داده‌اند، در بهبود روال‌ها برای آینده سازمان کوشیده تا فرصت‌طلبان با گرو‌کشی‏ها و باج‌خواهی مسیر خدمت برای شیفتگان خدمت را مسدود ننمایند.

با توجه به نقش موثر جنابعالی در هیات مدیره‌های دوره‌های سوم و چهارم و ریاست دو کمیسیون سازمان تهران در دوره پنجم، انتظار می‏‌رود با گذشت، سعه صدر، بردباری و احترام به آرای صنف، قدم پیش گذاشته تا منافع صنف بزرگ فناوری ارتباطات و اطلاعات فدای جاه‌‏طلبی‏‌ها و خودخواهی‌های فردی و فرقه‌‏ای نشود.»



 
کد مطلب : ۲۷۵۲۶۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين