۰

درخواست وزیر کشور بریتانیا برای محافظت از دموکراسی در برابر جعل عمیق

تاریخ انتشار
سه شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳
درخواست وزیر کشور بریتانیا برای محافظت از دموکراسی در برابر جعل عمیق
درخواست وزیر کشور بریتانیا برای محافظت از دموکراسی در برابر جعل عمیق

آی‌تی‌من- جیمز کلورلی پیش از ملاقات با روسای رسانه‌های اجتماعی گفت که پیشرفت سریع فناوری می‌تواند تهدیدی جدی برای انتخابات در سراسر جهان باشد.

وی ادعا کرد که افرادی که به نمایندگی از کشورهایی مانند روسیه و ایران کار می‌کنند می‌توانند هزاران دیپ‌فیک برای دستکاری روند دموکراتیک در کشورهایی مانند بریتانیا تولید کنند.

کلورلی افزود: امروزه به طور فزاینده‌ای نبرد ایده‌ها و سیاست‌ها در حوزه دیجیتالی در حال تغییر است و عصر محتوای دیپ‌فیک تولید شده توسط هوش مصنوعی برای گمراه‌کردن مردم و اختلال در روند دموکراسی فرا رسیده است.

وزیر کشور بریتانیا قرار است در جلساتی با مدیران شرکت‌های گوگل، متا، اپل، یوتیوب و دیگران، آنان را به اقدامات جمعی برای محافظت از دموکراسی ترغیب کند.

تخمین زده می‌شود که 2 میلیارد نفر در سراسر جهان در سال 2024 در انتخابات ملی رای خواهند داد که از آن جمله می‌توان به بریتانیا، ایالات متحده، هند و 60 کشور دیگر اشاره کرد.

سال گذشته تعدادی فایل صوتی ساخته شده با جعل عمیق به تقلید از کایر استارمر، رهبر حزب کارگر و صادق خان، شهردار لندن، به صورت آنلاین به اشتراک گذاشته شد.

این در حالی است که شرکت‌های بزرگ فناوری در اوایل ماه جاری قراردادی را امضا کردند تا داوطلبانه «اقدامات احتیاطی معقول» را برای جلوگیری از استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای برهم زدن انتخابات دموکراتیک در سراسر جهان اتخاذ کنند.

مدیران ادوبی، آمازون، گوگل، آی‌بی‌ام، متا، مایکروسافت، OpenAI  و تیک‌تاک در کنفرانس امنیتی مونیخ گرد هم آمدند تا چارچوب جدیدی را برای نحوه پاسخگویی به دیپ‌فیک‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی که عمداً رای‌دهندگان را فریب می‌دهند، اعلام کنند. دوازده شرکت دیگر جمله شبکه اجتماعی ایکس نیز به این توافق می‌پیوندند.

گفتنی است که در همین راستا، تشکیل تیم متا برای مقابله با نشر اطلاعات غلط در انتخابات اروپا
شرکت متا که مالک فیس‌بوک است، تیمی‌برای مقابله با نشر اطلاعات غلط و سوءاستفاده از هوش مصنوعی در آستانه انتخابات پارلمانی اتحادیه اروپا در ژوئن، تشکیل خواهد داد.

ایسنا- این تصمیم در پی نگرانی‌ها نسبت به مداخله در انتخابات و انتشار محتوای گمراه‌کننده که با کمک هوش مصنوعی تولید شده، گرفته شده است. رشد سریع هوش مصنوعی مولد که می‌تواند متن، تصاویر و ویدئو را در چند ثانیه تولید کند، این واهمه را ایجاد کرده که فناوری جدید ممکن است امسال، برای مختل شدن انتخابات در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

انتخابات پارلمان اروپا در فاصله ۶ تا ۹ ژوئن برگزار می‌شود. ۷۲۰ نماینده پارلمان به اتفاق دولت‌های اتحادیه اروپا، سیاست‌های و قوانین این بلوک را تصویب می‌کنند.

مارکو پانچینی، مدیر امور اتحادیه اروپای متا در یک پست وبلاگ اعلام کرد تا نزدیک شدن به زمان انتخابات، ما مرکز فعالیت‌های انتخاباتی را برای شناسایی تهدیدهای احتمالی و خنثی کردن فوری آنها، فعال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: تیم‌های کارشناسان اطلاعات، علم داده، مهندسی، تحقیقات، فعالیت‌ها، سیاست محتوا و حقوقی، به مبارزه با اطلاعات غلط، مقابله با عملیات‌های تاثیرگذاری و مقابله با ریسک‌های مرتبط با سوءاستفاده از هوش مصنوعی مولد، متمرکز خواهند شد.

مانچینی گفت: شرکت متا که در حال حاضر با ۲۶ سازمان راستی آزمایی مستقل در سراسر اتحادیه اروپا همکاری می‌کند که ۲۲ زبان را پوشش می‌دهند، سه همکار جدید در بلغارستان، فرانسه و اسلواکی، اضافه خواهد کرد.
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۷۹۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما