۰

بریتانیا اولین مجموعه مقررات رمزدارایی‌ها را معرفی کرد

تاریخ انتشار
سه شنبه ۹ آبان ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۳۰
بریتانیا اولین مجموعه مقررات رمزدارایی‌ها را معرفی کرد
بریتانیا اولین مجموعه مقررات رمزدارایی‌ها را معرفی کرد

آی‌تی‌من- رمزدارایی‌ها بخش‌ کوچکی از سیستم مالی جهان باقی مانده‌اند. هرچند که پس از فروپاشی صرافی رمزارز FTX هک نگرانی‌هایی را در مورد ارتباط آن با جریان اصلی مالی جهان و آسیب به مصرف‌کنندگان برانگیخته بود، قیمت بیت‌کوین بهبود یافته است.

اتحادیه اروپا در ماه ژوئن استقرار اولین مجموعه قوانین جامع جهان برای بازارهای رمزدارایی‌ها را آغاز کرد که مورد حمایت شرکت‌هایی قرار گرفت که علاقه‌مند به فعالیت در این اتحادیه هستند.

به گزارش رویترز، وزارت دارایی بریتانیا اعلام کرد مطابق با پیشنهاد مطرح شده در فوریه عمل می‌کند و شرکت‌هایی که علاقه‌مند به فعالیت در بازار رمزدارایی‌ها هستند، موظف خواهند بود که از مرجع راهبرد امور مالی انگلستان مجوز بگیرند، اگرچه تاریخ شروع این تکلیف اعلام نشده است.

این وزارتخانه گفت: موضع دولت این است که شرکت‌هایی که مستقیماً با مصرف‌کنندگان بریتانیا سروکار دارند، باید بدون در نظر گرفتن مکانی که در آن قرار دارند، مجوز بگیرند.

این مقررات، ارایه رمزدارایی‌ها، راه‌اندازی پلتفرم‌های معاملاتی، مبادله رمزدارایی‌ها با ارزهایی مانند لیره استرلینک، سرمایه‌گذاری و اعطای وام به رمزدارایی‌ها و نگهداری آنها را در برمی‌گیرد.

به گفته وزارت دارایی بریتانیا، مقررات جدید نه در قالب یک رژیم مستقل، بلکه تحت قانون بازار در این کشور اعمال خواهند شد.
 
همسو با اتحادیه اروپا
این وزارتخانه گفت که بریتانیا همچنان متعهد به ایجاد یک محیط نظارتی است که در آن شرکت‌ها بتوانند ضمن حفظ ثبات مالی، به نوآوری بپردازند و مردم نیز بتوانند به طور قابل ایمن از فناوری‌های جدید استفاده کنند.

این وزارتخانه افزود که با ارایه قوانین ثانویه به پارلمان در سال آینده، پیاده‌سازی کلی مقررات جدید را به منظور ایجاد شفافیت، تسریع خواهد کرد.

سوفیا لو وسکونت، مشاور فین‌تک در شرکت حقوقی Linklaters گفت: رویکرد وزارت دارایی به طور کلی با آنچه در اتحادیه اروپا دیده‌ایم سازگار است.

وی افزود: شرکت‌های فعال در زمینه رمزدارایی‌ها در حال حاضر تنها با الزاماتی برای داشتن تدابیر امنیتی در برابر پولشویی مواجه هستند، اگرچه بریتانیا قوانینی را در این ماه در مورد بازاریابی رمزدارایی‌ها معرفی کرده است.

این وزارتخانه گفت که مقررات استیبل‌کوین‌ها، ارزهای دیجیتالی که توسط دولت برای پرداخت‌های خرده‌فروشی پشتیبانی می‌شود، را نیز تدوین می‌کند و در سال ۲۰۲۴ قانونی ارائه خواهد کرد تا به مرجع راهبرد امور مالی انگلستان اختیارات نظارت بر آن‌ها را بدهد.

این وزارتخانه همچنین گفت که مقرراتی را در مورد نحوه مدیریت شکست استیبل‌کوین‌های عمده وضع خواهد کرد.
 
کد مطلب : ۲۸۲۰۳۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما