۰

قیمت بیت کوین از ۷۰ هزار دلار گذشت

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۵۸
قیمت بیت کوین از ۷۰ هزار دلار گذشت
قیمت بیت کوین از ۷۰ هزار دلار گذشت

آی‌تی‌من- بیت کوین، پیشروترین ارز دیجیتال جهان روز جمعه برای اولین بار از مرز ۷۰ هزار دلار عبور کرد که عامل آن تقاضای بالای سرمایه‌گذاران برای محصولات جدید رمزنگاری قابل معامله در بورس آمریکا و افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره جهانی بوده است.

ارزش این رمز ارز پیش از اینکه به‌سرعت کاهش یابد تا ۷۰ هزار و ۱۰۵ دلار افزایش یافت و آخرین قیمت آن در روز جمعه ۶۸ هزار و ۳۱۷ دلار بود.

میلیاردها دلار در چند هفته گذشته به صندوق‌های ETF یا صندوق‌های قابل معامله سرازیر شده است و بازار از چشم‌اندازی که شامل ارتقای پلتفرم بلاک چین اتریوم، رقیب بیت کوین بوده است، حمایت بیشتری دریافت کرده است. ارتقای این پلتفرم در ماه آوریل منجر به کاهش جریان بیت کوین شد.

در حال حاضر حتی سرمایه‌گذاران نهادی، مانند صندوق‌های بازنشستگی و بیمه که زمانی از ارزهای دیجیتال به نوسانات شدید قیمتی اجتناب می‌کردند، شروع به سرمایه‌گذاری بلندمدت در این حوزه کرده‌اند که به گفته تحلیل‌گران می‌تواند به پشتیبانی از بازار رمز ارزها کمک کند.

طبق داده‌های LSEG، گروه بورس اوراق بهادار لندن، در هفته منتهی به اول مارس، جریان خالص به ۱۰ صندوق بزرگ بیت کوین آمریکا به ۲٫۲ میلیارد دلار رسیده است.

خوش‌بینی اخیر به بیت کوین نسبت به دیگر ارزها و اموال دیجیتال، به‌ویژه اتریوم نیز سرایت کرده است که ازنظر ارزش کل بازار، پس از بیت کوین در رتبه دوم قرار دارد و از ابتدای سال بیش از ۶۰ درصد رشد داشته است.

اتریوم آخرین بار با ۱٫۶۲ درصد افزایش به ۳ هزار و ۹۳۹ دلار رسید. سهام کریپتو هم هم‌زمان با افزایش ۸٫۲ درصدی ارزش سهام کوین‌بیس در روز جمعه افزایش یافت.
 
 
 
کد مطلب : ۲۸۲۸۶۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما