۰

ققنوس از دو «شارژ Mobile 10» و «معین توکن ملت» رونمایی کرد

پیام ققنوس در دومین گردهمایی سالانه: ما هنوز هستیم
تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۳۴
ققنوس از دو «شارژ Mobile 10» و «معین توکن ملت» رونمایی کرد
ققنوس از دو «شارژ Mobile 10» و «معین توکن ملت» رونمایی کرد

آی‌تی‌من- سید ولی الله فاطمی اردکانی، مدیرعامل ققنوس در این گردهمایی سخنرانی خود را با عنوان «گامی به سوی  اقتصاد دیجیتال» ارائه کرد و مهم‌ترین دلیل برگزاری این نشست را اعلام این پیام به صنعت دانست که «ما هنوز هستیم».

به گفته فاطمی، اکنون به نقطه خوبی رسیده‌ایم که حاکمیت و دولت آمادگی شنیدن و پذیرش فناوری‌های نوین و برهم‌زننده (Disruptive) را دارند و در این راستا بین بازار بورس، نهادهای ناظر و اجزای دولت رقابتی در استفاده از این فناوری‌ها شکل گرفته است.

او از راهی که ققنوس تاکنون آمده، صحبت کرد و بسترسازی، اعتباربخشی، دیجیتالی‌سازی و توسعه دسترسی را از اقداماتی دانست که تاکنون انجام داده‌اند. فاطمی در این باره توضیح داد: در بحث بسترسازی در اردیبهشت‌ماه سال ۹۷ تفاهم‌نامه سهامداران منعقد شد و در دی‌ماه ۹۷ نیز تفاهم‌نامه بانک‌ها. انتشار سپیدنامه اولیه در بهمن‌ماه ۹۷ اتفاق افتاد و در خردادماه سال ۹۸ نیز کلیدگذاری را انجام دادیم. همچنین در مرداد ۹۸ مجوز دانش بنیانی ققنوس را دریافت کردیم و در آذر ۹۸، علاوه بر اصلاح سپیدنامه ققنوس، بانک تجارت و موسسه نور نیز به ققنوس پیوستند و طلاگذاری انجام و عرضه پیمان نیز شروع شد. همچنین در دی‌ماه ۹۸ ، مجوز سکو را از سازمان فناوری اطلاعات دریافت کردیم و پیش نویس سپیدنامه سکوی امن تبادل اسناد (اشتراک‌گذاری احراز هویت-KYC) را منتشر کردیم. در اردیبهشت ۹۹ نیز آکادمی ققنوس را در راستای هدف بسترسازی راه‌اندازی کردیم.



مدیرعامل ققنوس با اشاره به اینکه سه محور مهم اقتصاد دیجیتال شامل هویت دیجیتال، اسناد دیجیتال و دارایی دیجیتال است، گفت: همان طور که در دهه 80 نظام بانکی نشان داد که در مسیر الکترونیکی کردن سرویس نسبت به همه اجزای سرویس دهنده پیشتاز است، احساس‌مان این است که در اقتصاد دیجیتال نیز می‌توانیم پیشتازی خود را حفظ کنیم.

وی افزود: در حوزه هویت دیجیتال، بازار سرمایه اقدامات خوبی را در بخش احراز هویت شروع کرده است ولی از آنجا که ما یک کشور بانک محور هستیم و بیش از ۹۴ درصد جمعیت ایران دارای حداقل یک حساب بانکی هستند؛ این افراد حداقل یک بار احراز هویت شده‌اند. بنابراین اشتراک فرآیند احراز هویت ایده‌ای است که در این راستا به آن رسیده‌ایم.

به گفته مدیرعامل ققنوس، اگر در گام اول بانک‌هایی که در حال حاضر سهامدار ققنوس هستند بتوانند در صدور و پذیرش توکن احراز هویت کمک کنند، سرعت رشد این توکن احراز بسیار سریع خواهد شد.
 
صدور و پذیرش توکن دیجیتالی شده ملک
فاطمی با اشاره به اینکه نظام بانکی باید شروع کننده دیجیتالی کردن دارایی‌ها و اسناد املاک باشد، گفت: انتظار داریم سهامداران و فعالان صنعت بانکداری فرایند صدور و پذیرش توکن دیجیتالی‌شده ملک را در یک فرایند دو تا سه ماهه اجرا کنند. در نتیجه اگر قرار است اسناد ملکی در ایران دیجیتال شوند، بهترین مکان شعب بانک‌ها است.
 
توکن‌ها و کیف توکن‌های آینده ققنوس
فاطمی در خصوص هدف تبادل ارزش دیجیتال نیز صحبت کرد و گفت که در این خصوص نیز تاکنون توکن‌های مختلفی را با کارگروه‌های مختلف منتشر کرده‌اند.

به گفته وی، تاکنون توکن‌های تعاونی آبپارس، الماس با نماد A101، راه پرداخت با نماد W2P1، الماس DAYA ، مهرآفرین و شارژ موبایل ۱۰ منتشر شده و به‌زودی نیز توکن نوآوری Inn ، کیف توکن سخت‌افزاری، توکن بیمه رازی، توکن وفاداری و توکن املاک نیز منتشر خواهد شد.

او یکی از اهداف مهم امسال ققنوس را توسعه دسترسی دانست و در این خصوص گفت: کیف توکن یکتا ققنوس، کیف توکن تک‌وست و کیف توکن آی‌گپ تاکنون ایجاد شده و به‌زودی کیف‌های توکن تاپ، بله، ایوا، پات، سکه و کیپاد ایجاد خواهد شد. همچنین اتصال به صرافی‌های آنلاین در دستور کار جدی ققنوس قرار دارد.
 
عرضه توکن ریال از اهداف ققنوس است
مظفر پوررنجبر رئیس هیات مدیره بنیاد ققنوس نیز در این رویداد ماهیت و ذات کسب‌وکار ققنوس را چیز تازه‌ای ندانست بلکه آن را یک نمونه مقیاسپ‌ذیر از این مدل کسب‌وکار دانست که پیش از این هم به شکل سنتی وجود داشت ولی قابلیت توسعه نداشت.



او ادامه داد: در برنامه‌های آتی ققنوس، بر این هدف متمرکز خواهیم بود که همه ابزار و دارایی‌های ارزشمند در زندگی عموم افراد جامعه را به توکن‌های قابل تبادل، تغییر دهیم و در گام بعدی شرایط توسعه این کسب‌وکار را در بیرون از مرزهای کشور نیز فراهم سازیم.

رئیس هیات مدیره بنیاد ققنوس گفت: یکی از توکن‌های استراتژیکی که به دنبال آن هستیم، عرضه توکن ریال در بستر ققنوس با حمایت و نظارت نظام بانکی جهت تکمیل زیست‌بوم ققنوس است.

رونمایی از معین توکن ملت و توکن شارژ موبایل ۱۰
در ادامه برگزاری دومین گردهمایی سالانه ققنوس، از توکن املاک بانک ملت با عنوان «معین توکن ملت» رونمایی شد. ناشر توکن املاک بانک ملت با نماد MTM  شرکت بهساز مشارکت ملت و میزبان آن، شرکت فناوران هوشمند بهسازان فردا است. عرضه این توکن تا سقف ۲۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

همچنین از توکن شارژ با عنوان Mobile10 رونمایی شد. ناشر این توکن شرکت مبین وان کیش و میزبان آن شرکت یکتا ققنوس پارس است. توکن شارژ یک توکن اعتبار شارژ ۱۰ هزار تومانی سیم‌کارت‌های اعتباری است که به اپراتورها وابسته نیست و در یک ماه اول نیز خرید آن ۱۰درصد تخفیف دارد.

 
کد مطلب : ۲۷۳۷۱۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما