۰
پنتاگون بررسی کرد:

احتمال استفاده از بیت‌کوین علیه نظم حاکم بر ایالات متحده

تاریخ انتشار
جمعه ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۵۵
بررسی احتمال استفاده از بیت‌کوین علیه نظم حاکم بر ایالات متحده در پنتاگون
بررسی احتمال استفاده از بیت‌کوین علیه نظم حاکم بر ایالات متحده در پنتاگون

آی‌تی‌من- دونالد ترامپ و استیون منوچین، رییس جمهور و وزیر خزانه‌داری ایالات متحده از جمله منتقدان بیت‌کوین هستند و این رمز‌ارز تا کنون نتوانسته حمایت‌های دولتی آمریکا را جلب کند.

حالا اسناد افشا شده نشان می‌دهد که وزارت دفاع آمریکا نیز سناریوی احتمالی استفاده از بیت‌کوین برضد منافع حاکمیت این کشور را در دست بررسی دارد.

یکی از وظایف نیروهای نظامی و امنیتی، بررسی سناریوهای احتمالی است که وضعیت موجود یا منافع ملی را به خطر می‌اندازد تا پیش از وقوع، درباره آنها راهکارهای پیشگیرانه یا مقابله اتخاذ شود.

اتاق جنگ وزارت دفاع آمریکا نیز در سناریویی که پیش‌بینی کرده، این احتمال را بررسی کرده که جوانان نسل Z (یعنی کسانی که در اواسطه دهه 90 میلادی تا اوایل دهه 2010 به دنیا آمده‌اند) با استفاده از بیت‌کوین علیه نظم حاکم شورش کنند.

بر اساس این سناریو، جوانان با اجرای حملات سایبری و سرقت پول، آنها را به بیت‌کوین تبدیل می‌کنند.

این سناریو در سال 2025 اتفاق افتد و اهداف مخالفان، مبارزه با نابرابری نژادی و از این قبیل مشکلات است. جوانانی از نسل Z که در این شورش علیه نظام شرکت‌ می‌کنند، عقیده دارند که نظام بر خلاف مصالح آنان عمل می‌کند؛ بنابراین یک کارزار سایبری جهانی را شکل می‌دهند تا با نابرابری و فساد مقابله کنند.

این گروه شورشی در سناریوی یاد شده، Zbellion (ترکیبی از نسل Z و Rebellion به معنای شورش) نام گرفته که حملات سایبری به نهادهای و سازمان‌های پشتیبان نظم موجود را تشویق می‌کند تا پس از تبدیل این پول‌ها به بیت‌کوین، آنها را بین افراد نیازمند و اعضای Zbellion تقسیم کند.

تدوین این سناریو در برنامه‌ای با نام JLASS (برنامه ویژه مشترک استراتژیک نیروهای زمینی، دریایی و هوایی) انجام شده است. این برنامه پیش از این سناریوهایی نیز درباره نیروهای ضد سرمایه‌داریو افراط‌گرایان و نیروهای شبه نظامی اسلامی بررسی کرده بود که نتایج این بررسی‌ها در اختیار سران نظامی آمریکا قرار می‌گیرد.

این اسناد پس از آن فاش شد که در پی بالاگرفتن اعتراض‌ها به مرگ جورج فلوید به دست پلیس و نابرابری نژادی، مت گتز (Matt Gaetz) نماینده جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا خواستار آن شد که دولت، پول‌های تظاهرکنندگان در ایالات متحده را مسدود کند.

به گفته ناتانیل ویتمور، کارشناس و استراتژیست بیت‌کوین و رمزارزها، یکی از ابزارهای محک دولت‌های اقتدارگرا، قابلیت مسدود کردن منابع مالی جریان‌های مشروع سیاسی مخالفت است.

وی می‌افزاید: بیت‌کوین با جدا کردن زیرساخت مالی از زیرساخت قدرت دولت، این گونه مصادره‌های مالی بسیار دشوار خواهد شد.

 
مرجع : Forbes
کد مطلب : ۲۷۳۷۱۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما