۰

مزایده واگذاری 2 نیروگاه برای استخراج رمزارز

تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۲۴
مزایده واگذاری 2 نیروگاه برای استخراج رمزارز
مزایده واگذاری 2 نیروگاه برای استخراج رمزارز

آی‌تی‌من- مصطفی رجبی مشهدی ایجاد منابع پایدار درآمدی در سال های اخیر را یکی از اهداف اصلی صنعت برق ایران برشمرد و افزود: نوسانات شدید ارزی و ثبات تکلیفی قیمت فروش برق به مشترکان موجب شده است که بین درآمدها و هزینه ها در صنعت برق کشور شکاف بزرگی ایجاد شود و متاسفانه بر ابعاد آن به صورت ماهانه افزوده می‌شود.

وی استخراج رمزارزها و فروش برق مورد نیاز آن را یکی از راه های کسب درآمد در حوزه برق برشمرد و گفت: براساس قوانین و مقررات ابلاغی هیات وزیران و وزارت نیرو مقرر شده است تا از توان واحدهای نیروگاه های توربین انبساطی برای تولید رمزارز استفاده شود.

رجبی مشهدی ادامه داد: یکی از راهکارهای موجود در این بخش استفاده از انرژی تولیدی توربین های انبساطی است که از سوخت گاز، گازوئیل یا مازوت جهت تولید برق در آن استفاده نمی شود و تنها از طریق جریان گاز برق تولید می شود. از سوی دیگر برق حاصل در شبکه داخلی نیروگاه تزریق و مصرف می شود و به شبکه سراسری متصل نیست.

طبق اعلام توانیر، سخنگوی صنعت برق با تاکید بر اینکه در سه نیروگاه رامین اهواز، نکا و شهیدمنتظری تجهیزات مربوطه نصب شده است، گفت: در این سه نیروگاه بین 30 تا 40 مگاوات ظرفیت تولید برق از توربین انبساطی وجود دارد که در این مرحله 15 مگاوات برای رمزارز در نظر گرفته شده است.

وی تاکید کرد: در این مرحله آگهی مزایده فروش برق حاصل از تولید توربین های انبساطی نیروگاه های رامین اهواز و شهیدمنتظری برای استخراج رمزارزها در سامانه ستاد(سامانه تدارکات الکترونیکی دولت) به نشانی  setadiran.ir منتشر شده است و آگهی مزایده مربوط به نیروگاه نکا نیز اواخر هفته جاری منتشر می‌شود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه آخرین مهلت برای حضور در مناقصه نیروگاه رامین چهاردهم مهرماه و مناقصه نیروگاه شهید منتظری نیز بیستم مهرماه خواهد بود، خاطرنشان کرد: درصددیم که درآمد حاصل از این بخش در جهت نوسازی و بهسازی نیروگاه ها مورد استفاده قرار بگیرد.
 
کد مطلب : ۲۷۴۴۰۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما