۰

شرایط جدید صدور مجوز برای استخراج رمزارز

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۰:۳۴
شرایط جدید صدور مجوز برای استخراج رمزارز
شرایط جدید صدور مجوز برای استخراج رمزارز

آی‌تی‌من-  علیرضا‌هادی در مورد فرآیند اخذ مجوز استخراج رمزارزها اظهار کرد: متقاضیان در سامانه بهین‌یاب ثبت نام می‌کنند و در همان سامانه مجوز صادر می‌شود. هم شخص و هم شرکت می‌تواند درخواست مجوز بدهند و محدودیت خاصی در این مورد وجود ندارد.

وی با بیان تسهیل‌گری‌ها در این زمینه گفت: در مورد استقرار تجهیزات، باید دست کم به میزان 100 کیلووات مصرف انرژی داشته باشند، پیش از این کف آن 250 کیلووات بود که به 100 کیلووات کاهش پیدا کرد. اگر هر ماینر 2 کیلو وات توان مصرف کند قبلا باید 125 ماینر استفاده می‌شد که بتواند کار خود را شروع کند اما الان با 50 ماینر می‌تواند کار خود را شروع کند. یعنی مقداری کار را تسهیل کرده‌ایم. هادی در ادامه افزود: همچنین ماینرها امکان استقرار در شهرک‌های صنعتی را دارند. اخیرا این مورد نیز اصلاح شده است و در بنگاه‌ها و واحدهای تولیدی موجود هم امکان اخذ مجوز و فعالیت دارند. مدیرکل دفتر سرمایه‌گذاری و امور طرح‌های وزارت صمت همچنین تصریح کرد: وزارت نیرو، ناجا و دستگاه‌های نظارتی با مزارع غیر مجاز برخورد می‌کنند. از وزارت صمت نیز اسامی‌افرادی را که درخواست مجوز داده‌اند را می‌گیرند تا به استثنای آنها با بقیه برخورد شود. البته فقط کسانی که دارای پروانه بهره‌برداری هستند می‌توانند استخراج رمزارز داشته باشند.

وی در مورد بازه زمانی مورد نیاز برای اخذ مجوز گفت: دو مرحله مجوز وجود دارد: جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری. جواز تاسیس بسیار سریع برای متقاضیان صادر می‌شود که برای بازه زمانی آماده‌سازی زیرساخت‌ها تا زمان بهره‌برداری است. روزی که می‌خواهند بهره‌برداری کنند جواز تاسیس باطل شده و برای آنها پروانه بهره‌برداری صادر می‌شود. کسی می‌تواند رمزارز استخراج کند که پروانه بهره‌برداری داشته باشد. هادی در ادامه بیان کرد: بعد از وارد شدن اطلاعات متقاضی، سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اطلاعات را بررسی می‌کند و عموما خیلی سریع مجوز صادر می‌شود. روند درخواست مجوز بعد از روند صعودی قیمت بیت کوین افزایشی بوده است. وی با اخطار در مورد آگهی‌هایی در مورد استخراج رمزارزها داده می‌شود گفت: گرفتن مجوز بسیار ساده است، مردم نباید گول کسی را که یک جواز تاسیس گرفته بخورند. گاهی می‌بینیم که در آگهی‌ها می‌نویسند «دارای مجوز از وزارت صنعت» و برای «کلود ماینینگ» از مردم پول می‌گیرند یعنی می‌گویند به عنوان میزبان به جای مشتری استخراج کرده و کارمزد می‌گیرند. کسی که فاقد پروانه بهره‌برداری باشد و چنین کاری کند قطعا کلاهبردار است، کسی با جواز تاسیس حق چنین کاری ندارد. اگر کسی می‌خواهد در این زمینه فعالیت کند می‌تواند خودش سریعا مجوز بگیرد و نباید خود را گرفتار این نوع کلاهبرداری‌ها کند. 
 
مرجع : ایلنا
کد مطلب : ۲۷۶۱۲۴
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما