۰

گازپروم وارد صنعت استخراج رمزارز شد

تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۵ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۵۲
گازپروم وارد صنعت 
استخراج رمزارز شد
گازپروم وارد صنعت استخراج رمزارز شد

آی‌تی‌من-  گازپروم نفت که سومین تولیدکننده بزرگ نفت در روسیه است، از گازهایی که به همراه نفت در منطقه خانتی مانسییسک استخراج می‌شود برای تولید برق که به فعالیت‌های استخراج رمزارز می‌فروشد، استفاده می‌کند.

شبکه خبری بی بی سی در گزارشی در سال ۲۰۱۸ اعلام کرده بود استخراج رمزارزها به برق زیادی نیاز دارد و تصور می‌رود سیبری مکان ایده‌آلی برای استخراج رمزارز باشد.

سخنگوی گازپروم نفت به وب سایت کوین دسک اعلام کرد این شرکت قصد ندارد خودش رمزارز استخراج کند اما آماده است منابع انرژی خود را در اختیار ماینرها قرار دهد. گازپروم نفت معتقد است که استخراج کنندگان رمزارز می‌توانند یکی از مشتریان برقی باشند که از گازهای جمع آوری شده در زمان استخراج نفت تولید می‌شود.

الکساندر کالمیکوف، مدیر مرکز فناوری بلاک چین در گازپروم نفت به رسانه روسی فورک لاگ گفت: برق تولید شده از گازهای استخراج شده به همراه نفت می‌تواند برق مراکز دیتا و مزارع استخراج رمزارز را تامین کند. این امر استفاده از مواد خام در مناطق دوردست سیبری و قطب شمال که انتقال گازهای استخراج شده در میادین نفتی سودآور نیست را افزایش خواهد داد.

گازپروم نفت امسال فعالیت استخراج رمزارز کوچکی را به طور آزمایشی با شرکت تولیدکننده سخت افزار رایانه ای روسی Vekus  در یکی از میادین نفتی خود در سیبری راه‌اندازی کرد. این تولیدکننده نفت با استفاده از گازهای استخراج شده، برق تولید می‌کند و آن را به قیمت پایین‌تر از قیمت شبکه برق به Vekus می‌فروشد. چنین همکاری در سیبری، در صنعت نفت منحصر نیست. بر اساس گزارش اویل پرایس، در داکوتای شمالی شرکت «کروسو انرژی سیستمز» فناوری و تجهیزاتی برای جمع آوری گاز در چاهها و تبدیل آن به برق برای رایانش انرژی بر از جمله استخراج بیت کوین طراحی کرده است.
قیمت بیت کوین روز پنج شنبه به بیش از ۲۹ هزار دلار صعود کرد. محبوبترین ارز دیجیتالی جهان تا مرز ۲۹۳۰۰ دلار صعود کرد اما آخرین بار با ۰.۶۷ درصد کاهش، ۲۸۷۷۴ دلار بود. ارزش این ارز دیجیتالی در سال ۲۰۲۰ با تقاضای سرمایه گذاران بزرگ و کوچک تقریبا چهار برابر افزایش یافت.
 
مرجع : ايسنا
کد مطلب : ۲۷۵۲۵۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما