۰
با تصویب بانک مرکزی و برای مصارف وارداتی

خرید و فروش رمزارز حاصل از استخراج داخلی آزاد شد

تاریخ انتشار
شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۴۱
خرید و فروش رمزارز حاصل از استخراج داخلی آزاد شد
خرید و فروش رمزارز حاصل از استخراج داخلی آزاد شد

آی‌تی‌من- بر اساس اعلام رگولاتور حوزه بانکی کشور، هیأت عامل بانک مرکزی، با استناد به ماده (11) قانون پولی و بانکی کشور و در اجرای مصوبات شماره 58144/ت/55637هـ مورخ 1398.5.13 و 86573/ت58078هـ مورخ 1399.7.۳۰ هیأت وزیران، ضوابط ناظر بر چگونگی استفاده از رمزارزهای حاصل از استخراج داخلی توسط واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت «صنعت، معدن و تجارت» را صرفاً به منظور انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات و با رعایت مجموعه مقررات ارزی تصویب کرد.

براین اساس صرافی‌های مجاز و بانک‌ها می‌توانند در چارچوب ضوابط یاد شده نسبت به انجام پرداخت‌های ارزی بابت واردات از طریق رمزهای استخراج شده در داخل کشور اقدام کنند.

استخراج رمز ارز، تراز تولید برق را منفی کرد
در خبر دیگری در ارتباط با وضعیت استخراج رمزارز در کشور و تاثیر آن بر میزان تولید و مصرف برق کشور، معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.

‌به گزارش توانیر غلامعلی رخشانی‌مهر گفت: ما در انتظار تابستان سختی نیستیم بلکه می‌دانیم تابستان بسیار سختی پیش رو داریم چرا که شاهد افت شدید ذخایر سدهای کشور به علت کاهش بارندگی‌ها هستیم.

رخشانی‌مهر افزود: امسال شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها هستیم که همین موضوع باعث شده تا به همین مقدار نیز از ظرفیت تولید برق نیروگاه‌های برق آبی کاهش یابد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در پاسخ به اینکه آیا تابستان سختی را پیش بینی می‌کنید، گفت: تابستان امسال سخت نیست، بسیار سخت است چرا که علاوه بر کاهش بارندگی‌ها و محدودتر شدن استفاده از پتانسیل نیروگاه‌های برق آبی، شاهد افزایش دما، شرایط کرونایی کشور، استفاده غیرمجاز از برق برای استخراج رمز ارز هستیم که همگی باعث شده تا تراز تولید و مصرف بهم خورده و منفی باشد.

رخشانی‌مهر با بیان اینکه در حال آماده شدن برای گذر از تابستان سخت امسال هستیم، گفت: برنامه ریزی‌ها از سال گذشته انجام شده و پیش بینی‌ها بر اساس سنجش شاخص‌ها صورت گرفته است.معاون هماهنگی توزیع توانیر افزود: در حال حاضر شاهد کاهش ۳۰ تا ۳۵ درصدی بارش‌ها هستیم و همین موضوع باعث شده تا به همین میزان کمبود در تولید برق نیروگاه‌های برق آبی داشته باشیم و به این علت ناچار از تدوین برنامه‌های جایگزین برای جبران کمبود تولید برق نیروگاه‌های برق آبی هستیم.

وی افزود: در راستای اقدامات فراگیر و در قدم نخست، به مبارزه با رمز ارزهای غیرمجاز رفته ایم و تمام تلاش خود را برای جمع آوری مراکز و دستگاه‌هایی که در منازل به صورت فردی به کار گرفته شده و از برق غیرمجاز برای استخراج رمز ارز استفاده می‌کنند، به کار خواهیم گرفت.

رخشانی‌مهر با اشاره به اینکه در همین گام به تعدیل روشنایی معابر و جاده‌های بین شهری پرداخته ایم، افزود: تعدیل روشنایی‌ها به معنی خاموش کردن همه روشنایی‌ها نیست و به طور مشخص در این طرح، به دنبال یک در میان کردن روشنایی‌ها هستیم.وی در عین حال تأکید کرد: برق نقاط حادثه خیز تعدیل نخواهد شد.معاون هماهنگی توزیع توانیر همچنین به پتانسیل ادارات و دستگاه‌های دولتی نیز در کاهش مصرف پرداخت گفت: امسال برای نخستین بار، دستگاه‌های اداری موظف شده اند که برق مصرفی خود را ۵۰ درصد در ساعات اداری کاهش و میزان مصرف برق خود را در ساعات غیر اداری به ۱۰ درصد برسانند.رخشانی‌مهر با بیان ضرورت انجام این گونه کارها و اجرای چنین برنامه‌هایی برای گذر از پیک تابستان افزود: در فروردین، شاهد افزایش ۵ درصدی دمای هوا و ۲۲ درصدی مصرف برق بودیم که در نوع خود بی‌سابقه بود.
 
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۱۳۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما