۰
توانیر:

آماده تامین برق مزارع رمز ارز هستیم

تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۱۳
آماده تامین برق مزارع رمز ارز هستیم
آماده تامین برق مزارع رمز ارز هستیم

آی‌تی‌من-  مصطفی رجبی مشهدی، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی شرکت توانیر با بیان اینکه استخراج رمز ارزها با هر تعرفه‌ای (اعم از خانگی، کشاورزی، صنعتی و …) به جز تعرفه مربوط به استخراج رمز ارزها یک فعالیت غیرقانونی است، گفت: در کشور ما یارانه قابل توجهی به حامل‌های انرژی و برق اختصاص داده می‌شود و استفاده از برق یارانه‌ای (کلیه تعرفه‌های موجود به جز تعرفه استخراج رمز ارز) برای استخراج بیت‌کوین و سایر رمز ارزها در حکم دست اندازی به بیت المال و کسب سود نامشروع از محل یارانه‌ای است که به آحاد ملت تعلق دارد.

وی افزود: به همین علت با آن دسته از افراد سودجو که از این طریق به صورت غیرقانونی اقدام به استخراج رمز ارزها می‌کنند به شدت برخورد می‌شود و ضمن دریافت جریمه‌های سنگین و توقیف دستگاه‌های استخراج، متخلفان به مراجع قضایی معرفی می‌شوند.
سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه کلیه شرکت‌های توزیع نیروی برق و شرکت‌های برق منطقه‌ای آمادگی دارند برق مورد نیاز مشترکانی که در عرصه استخراج رمزارز فعالیت قانونی دارند را تأمین کنند، ادامه داد: این گروه از مشترکان می‌توانند پس از دریافت مجوزهای قانونی لازم از وزارت صمت، برای دریافت انشعاب مربوطه به شرکت‌های برق مراجعه کنند.

به گفته این مقام مسوول، صنعت برق از فعالیت واحدهای قانونی استخراج رمز ارز در چارچوب قانون و با استفاده از پتانسیل‌های قانونی حمایت می‌کند؛ چرا که به هر حال این صنعت یک فعالیت نوین در عرصه اقتصاد است و رسالت صنعت برق نیز تأمین زیرساخت برق صنایعی است که در چارچوب قانون کشور به توسعه اقتصاد کمک می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، به گفته متخصصین صنعت برق استفاده از انشعابات غیرمجاز باعث افزایش تلفات انرژی و افت ولتاژ برای مشترکان واقعی می‌شود و با توجه افزایش مصرف برق در فصل گرما، مصرف بالای این دستگاه‌ها در کنار استفاده از سیستم‌های سرمایشی، مشکلات جدی برای شهروندان و شرکت برق ایجاد می‌کند. افزایش ناپایداری، ایجاد نوسانات، افت ولتاژ، آسیب شبکه و سوختن وسایل برقی مشترکان را از معایب استفاده غیرمجاز از شبکه‌های برق به شمار می‌رود.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۶۲۸۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما

پربيننده ترين