۰
عامل جدید در افزایش مصرف برق کشور

ماینرهای غیرمجاز روزی ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند

تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۴۲
ماینرهای غیرمجاز
 روزی ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند
ماینرهای غیرمجاز روزی ۳۰۰ مگاوات برق مصرف می‌کنند

آی‌تی‌من-  مصطفی رجبی مشهدی افزود: بالا رفتن نرخ بیت کوین که یک زمان هشت هزار دلار بود و اکنون به بیش از ۳۰ هزار دلار رسیده سبب افزایش تعداد استخراج کنندگان شده است.

وی افزود: ارزانی نرخ برق در کشورمان نیز عامل دیگری در افزایش علاقمندان به استخراج رمز ارزها شده است.

معاون برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران گفت: برخی ادعا می‌کنند حدود ۵۰۰ مگاوات برق توسط استخراج کنندگان ارزهای مجازی به صورت غیرمجاز مصرف می‌شود که البته میزان صحیح‌تر رقم بیش از ۳۰۰ مگاوات است.

رجبی مشهدی این موضوع را یکی از عوامل افزایش مصرف برق این روزهای کشور برشمرد.

سخنگوی صنعت برق از تلاش برای برخورد با این مصرف‌کنندگان غیر مجاز برق خبر داد و گفت: در صورت شناسایی، این افراد به مقام‌های قضایی معرفی می‌شوند.

وی گفت: سیاست وزارت نیرو، حمایت از تشکیل مزارع استخراج رمزارزها در کشور و سایر مراکز استخراجی است که به صورت قانونی فعالیت می‌کنند.
معاون برنامه‌ریزی اقتصادی شرکت توانیر ادامه داد: با آن دسته از مراکز استخراج که به صورت غیرمجاز از برق با تعرفه‌ای به غیر از تعرفه مربوطه استفاده می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد شد.

رجبی مشهدی توضیح ‌داد: در صورت شناسایی مراکز غیرقانونی استخراج رمز ارزها، جریان برق آنها قطع و علاوه بر معرفی افراد خاطی به مراجع قضایی، هزینه برق مصرفی و خسارت‌های وارده به شبکه برق نیز از متخلفان دریافت می‌شود.

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون ۲۴ مرکز استخراج رمز ارز با ظرفیت بیش از ۳۱۰ مگاوات مجوز فعالیت گرفته‌اند.

وی افزود: تاکنون یک‌هزار و ۶۲۰ مرکز غیرمجاز با ظرفیت نزدیک به ۲۵۰ مگاوات شناسایی شده‌اند که از این میان بیش از ۵۰۰ مرکز (۳۰ درصد) به کمک گزارش عاملان شناسایی،  کشف شده است.

رجبی‌مشهدی گفت: عاملان شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج رمزارزها، تا سقف ۱۰ میلیون تومان مشمول دریافت پاداش خواهند بود.

بر اساس این گزارش پیشتر «سعید زرندی» معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام‌کرده بود: فرصت یک ماهه برای خوداظهاری دستگاه‌های استخراج رمزارز که از پنجم دی‌ماه داده شده قابل تمدید نیست.
 
مرجع : ايرنا
کد مطلب : ۲۷۵۳۰۶
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما