۰
دسترسی به شاد برای مشترکان ایرانسل و مخابرات هم رایگان شد

پخش زنده سخنرانی رییس‌جمهوری از طریق شاد

تاریخ انتشار
شنبه ۳ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۵۴
پخش زنده سخنرانی رییس‌جمهوری از طریق شاد
پخش زنده سخنرانی رییس‌جمهوری از طریق شاد

آی‌تی‌من- همچنین در مراسمی‌ دیگر با حضور عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در یکی از مدارس تیزهوشان تهران به صدا می‌آید که این مراسم نیز برای دانش‌آموزان، معلمان و اولیای دانش‌آموزان مدرسه به صورت زنده در کانال این مدرسه در «شاد» پخش می‌شود.

بر اساس این گزارش نسخه جدید شبکه شاد در روزهای گذشته در مراسمی با حضور سرپرست وزارت آموزش و پرورش و مدیر عامل همراه‌اول رونمایی شده بود.

 اینترنت رایگان «شاد» برای ایرانسلی‌ها 
اما بعد از رایگان شدن اینترنت همراه‌اول برای دانش‌آموزان به منظور دسترسی به شبکه شاد، ایرانسل و شرکت مخابرات ایران نیز اعلام کردند که دسترسی به این شبکه‌ آموزشی برای مشترکان ایشان رایگان است.

بر این اساس همزمان با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۰، ایرانسل تعرفۀ اینترنت همراه و ثابت را برای استفاده از سامانۀ آموزش آنلاین شاد، رایگان کرد.

ایرانسل، در راستای تحقق عدالت آموزشی و کمک به تسهیل فرآیندهای آموزش آنلاین، مطابق با سیاست‌های ابلاغی دولت سیزدهم به‌دنبال تعاملات صورت گرفتۀ وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با وزارت آموزش و پرورش، اینترنت مصرفی سامانۀ شاد، چه از طریق اینترنت پرسرعت همراه و چه از طریق اینترنت پرسرعت ثابت (TD-LTE) را برای تمامی‌مشترکان خود رایگان کرد.

مشترکان ایرانسل می‌توانند از بامداد ۱ مهرماه ۱۴۰۰ تا اطلاع ثانوی، بدون نیاز به تهیۀ بستۀ دیتا، به سامانۀ شاد دسترسی داشته باشند. اینترنت مصرفی این سامانه، در هنگام استفاده، برای تمامی‌کاربران رایگان است و در طول استفاده از سامانۀ شاد، اینترنت رایگان به صورت خودکار و بدون نیاز به شماره‌گیری کد دستوری، برای کاربران اعمال می‌شود.

کاربران لازم است هنگام استفاده از سامانۀ شاد، اطمینان حاصل کنند که نرم‌افزارهای تغییر دهندۀ IP، روی دستگاهشان غیر فعال است، تا از نظر فنی، امکان تشخیص IPهای سامانۀ شاد و به طور خودکار رایگان شدن اینترنت مصرفی، وجود داشته باشد.
ایرانسل پیش از این و در سال تحصیلی گذشته نیز، با فراهم کردن امکانات دسترسی آسان به تحصیل آنلاین در شرایط کرونا، تعرفۀ استفاده از اینترنت سامانۀ شاد را برای معلمان و دانش‌آموزان رایگان کرده بود.

اولین اپراتور ارایه‌دهندۀ نسل پنج تلفن همراه در ایران، همزمان با فصل جدید آموزش، طرح رایگان «دانا پلاس» را نیز برای مشترکان خود فعال کرده است. «داناپلاس»، پلتفرم آموزش آنلاین ایرانسل، این امکان را برای مشترکان جدید خود فراهم کرده تا طرح «+C» این پلتفرم را به صورت رایگان تهیه و فعال کنند.

این طرح، به مناسبت شروع سال تحصیلیِ جدید مدارس و دانشگاه‌ها، با هدف کمک به توسعۀ آموزش آنلاین در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا، تا ۱۵ مهر ماه ۱۴۰۰، برای مشترکان جدید دانا پلاس قابل فعال‌سازی و به مدت یک ماه از زمان فعال‌سازی، قابل استفاده است.


 ارایه سیم‌کارت آموزشی کوشا
ایرانسل همچنین برای دانش‌آموزان و خانواده‌هایی که نیاز به تهیه سیم‌کارت دارند، این امکان را فراهم کرده است تا از «سیم‌کارت کوشا» ایرانسل، استفاده کنند.

«سیم‌کارت کوشا»، سیم‌کارتی است برای والدینی که قصد دارند سیم‌کارت ویژه‌ای به امر تحصیل و آموزش آنلاین فرزند خود اختصاص دهند.

با تهیۀ این سیم‌کارت اعتباری (که باید به نام یکی از والدین ثبت‌نام شود)، دسترسی به اینترنت به طور پیش‌فرض، صرفاً برای ‌سایت‌های مورد تأیید داخلی امکان‌پذیر است. در صورت تمایل کاربر، می‌توان محدودیت دسترسی به سایت‌ها را روی این سیم‌کارت‌ها نیز با مراجعه به اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره‌گیری کد دستوری ۴#*۳*۵۵۵* برطرف کرد. همچنین امکان برقراری مجدد این محدودیت دسترسی، از طریق اپلیکیشن ایرانسل من و یا شماره‌گیری کد دستوری #۳*۳*۵۵۵* وجود دارد.

ثبت‌نام و دریافت سیم‌کارت کوشا، صرفاً از طریق مراجعه به صفحۀ «سیم‌کارت کوشا» در فروشگاه اینترنتی ایرانسل به نشانی shop.irancell.ir امکان‌پذیر است.

این سیم‌کارت، با ۴۰۰۰ تومان اعتبار اولیه، ۱.۵ گیگابایت اینترنت رایگان (با اعتبار ۲۰ روز)، ۱۰۰ دقیقه مکالمه رایگان ایرانسلی (با اعتبار ۲۰ روز) و ۴ گیگابایت اینترنت رایگان ۷ روزه (در هر ماه، تا ۶ ماه) ارایه می‌شود.

شاتل موبایل هم اینترنت شاد را رایگان کرد
از سوی دیگر، شاتل موبایل هم اعلام کرد که هم‌زمان با فرارسیدن ماه مهر، دسترسی به اپلیکیشن تعاملی شاد از طریق اینترنت سیم‌کارت‌های شاتل موبایل، رایگان است و هیچ‌گونه ترافیکی در استفاده از این سامانه برای مشترکین شاتل موبایل محاسبه نخواهد شد.

رایگان‌سازی ترافیک اپلیکیشن شاد توسط شاتل موبایل، در حالی صورت می‌گیرد که این اپراتور با هدف تسهیل ارتباطات از ابتدای مهر ماه بسته‌های ویژه‌ای با ۲ برابر حجم به مشترکین خود ارائه کرده است.

 اینترنت رایگان مخابرات برای سامانه شاد
در خبر دیگری در همین رابطه مدیرعامل شرکت مخابرات ایران نیز گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید،استفاده از سامانه شاد بر بستر اینترنت شرکت مخابرات رایگان است.

سلطانی در مصاحبه تلفنی با خبرگزاری صدا و سیما افزود: شرکت مخابرات با نگاه ویژه به مسوولیت اجتماعی به ارتقای ظرفیت‌های زیرساختی لازم برای توسعه آموزش برخط سامانه شاد وزارت آموزش و پرورش پرداخت تا در شرایط کرونایی که مدارس همچنان تعطیل است به نظام آموزشی کشور کمک کند.

وی با بیان اینکه سهم بازار ADSL شرکت مخابرات ایران بالای ۵۰ درصد در کشور است درباره توان این زیر ساخت آموزشی گفت: استفاده از سامانه شاد بر بستر اینترنت شرکت مخابرات ایران رایگان شد تا بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی با کیفیتی مطلوب پاسخگوی نیاز‌های دانش‌آموزان و معلمان عزیز باشد.

سطانی با بیان اینکه استفاده از سامانه شاد با آغاز سال تحصیلی جدید مورد استفاده بیشتر دانش‌آموزان و معلمان قرار می‌گیرد گفت: از آنجایی که دامنه گسترده‌ای از مخاطبان و کاربران در نقاط مختلف کشور از این طریق می‌توانند از آموزش بهره‌مند شوند به نوعی عدالت آموزشی را نیز توسعه داده است.

مدیر عامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه پورت بهره‌برداری شده اینترنت پرسرعت این شرکت حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار شماره است، افزود: اینترنت رایگان شرکت مخابرات برای سامانه شاد با هدف تسهیل در دسترسی دانش‌آموزان در سراسر کشورارایه می‌شود تا نیاز وزارت آموزش و پرورش برای فعالسازی سامانه شادو دستیابی به این هدف تسهیل شود.

وی با تاکید بر اینکه شرکت مخابرات ایران تمامی ‌زیرساخت‌های مورد نیاز اپراتور‌های مختلف را برای ارایه خدمات ارتباطی به مشتریان و شبکه شاد را تامین می‌کند افزود: اجرای برنامه‌های مختلف نظام آموزشی به زیرساخت‌های ارتباطی وابسته است، هرچند این سیاست نیازمند راهبرد بلندمدت است، اما این شرکت توانست با آمادگی شبکه دسترسی و اپراتوری و ارایه شاخص‌های مورد نیاز برای ارتباط مجازی بستر فعالسازی سامانه شاد را قابل دسترس کند.

 فعالیت «شاد» از امروز
در خبر دیگری مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش درباره احراز هویت و نحوه ورود دانش‌آموزان به شبکه شاد توضیح داد و گفت: پلتفرم شاد از امروز در دسترس است.

محمود حبیبی در گفت وگو با ایسنا، افزود: دانش‌آموزان همانند سال گذشته با کدملی و تاریخ تولد احراز هویت می‌شوند.

وی افزود: اطلاعات کلاس اولی‌ها همه به شاد منتقل شده و جای نگرانی درباره ورود به شبکه شاد برای این پایه تحصیلی وجود ندارد. فقط اینکه از سوم مهرماه احراز هویت انجام می‌دهند و وارد شاد می‌شوند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه سعی کردیم با آسیب شناسی سال گذشته این اختیار را به معلم و مدیر مدرسه بدهیم که بتوانند کلاس‌هایشان را مدیریت کنند گفت: اگر به هر دلیلی اطلاعات از سیدا در شاد نیامده بود یا هنوز کلاس بندی‌ها از سوی ما کامل نشده بود که منتقل بشود، مدیر مدرسه می‌تواند کل فضای مدرسه را مدیریت، کلاس درس ایجاد و معلم و دانش‌آموز به کلاس اختصاص دهد.

حبیبی ادامه داد: حتی معلم هم می‌تواند کلاس ایجاد کند و دانش‌آموز اختصاص دهد. سعی کردیم ساده‌ترین و کم‌چالش‌ترین مسیرها را برای همکاران ایجاد کنیم که کمترین دغدغه را داشته باشند. شاد از امروز در دسترس است.
کد مطلب : ۲۷۷۲۳۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما