۰

همه چیز درباره عینک هوشمند فیسبوک

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۲۸
همه چیز درباره عینک هوشمند فیسبوک
همه چیز درباره عینک هوشمند فیسبوک

آی‌تی‌من- این عینک ۲۹۹ دلار قیمت دارد و به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از فرمان‌های صوتی یا دکمه قرار گرفته در سمت راست این گجت تصویر برداری کنند. به علاوه این امکان نیز وجود دارد که با استفاده از این عینک هوشمند از سوژه مورد نظر نیز فیلم برداری شود و این قابلیت هنگام معرفی این گجت توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرد.

این عینک از دو اسپیکر کوچک نیز پشتیبانی می‌کند که این موضوع باعث شده تا عینک هوشمند فیسبوک به یک هدفون نیز تبدیل شود. در صورت خرید این گجت می‌توانید با استفاده از بلوتوث گوشی هوشمند خود را به این عینک متصل کرده و موسیقی‌های مورد علاقه خود را پخش کنید. علاوه بر این موضوع از میکروفون‌هایی نیز در این دستگاه استفاده شده است که به کمک آن‌ها کاربر می‌تواند هنگام برقراری تماس تلفنی صدای خود را از این طریق منتقل کند.

این دستگاه کوچک یک نمونه از پیشرفته‌ترین گجت تولید شده شرکت فیسبوک بوده که آن را به کمک ری‌بن طراحی کرده است. فیسبوک اطلاعات بسیار محدودی را در رابطه با گجت‌های آینده کمپانی خود منتشر کرد. این اطلاعات مربوط به یک عینک آفتابی است که کاربران هنگام استفاده از آن می‌توانند اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با محیط اطراف خود به دست بیاورند.
در گذشته به بررسی اطلاعات منتشر شده عینک هوشمند شرکت فیسبوک پرداخته‌ایم که در آن مطلب به این موضوع اشاره کردیم که CNBC در سال ۲۰۱۹ اطلاعات کاملی از این گجت منتشر کرد. حدود دو سال از انتشار این خبر می‌گذرد و فیسبوک توانست پس از گذشت این مدت طولانی طرح اولیه این دستگاه را به یک محصول نهایی تبدیل کند.

این کمپانی اولین شرکت تولید کننده عینک هوشمند نیست؛ زیرا در گذشته کمپانی‌های دیگری اقدام به تولید چنین گجتی کرده‌اند. یکی از این کمپانی‌ها شرکت بزرگ گوگل است که در سال ۲۰۱۳ از عینک هوشمند خود رونمایی کرد. به علاوه در سال ۲۰۱۶ یک گجت هوشمند دیگر تحت عنوان Spectacles به بازار عرضه شد که به دلیل طراحی متفاوت چندان مورد توجه قرار نگرفت.

فروش این عینک به صورت رسمی آغاز شده و کاربران می‌توانند از طریق وب‌سایت Ray Ban عینک هوشمند کمپانی فیسبوک را خریداری کنند.

عینک فیسبوک دارای طراحی بسیار شیک و جذابی است و به سختی می‌توان تشخیص داد که این عینک هوشمند است. این طراحی جذاب حاصل تجربه چندین ساله کمپانی Ray Ban بوده و به همین دلیل می‌توان گفت که کاربران بسیاری به دلیل طراحی جذاب این گجت را خریداری خواهند کرد.

این گجت جدید دارای سه مدل است که این مدل‌ها شامل Wayfarer ،Round و Meteor هستند. ناگفته نماند هر کدام از این عینک‌ها بر اساس نیاز شما به شیشه‌های (لنز) مختلف مجهز می‌شوند و این گجت در رنگ‌های متفاوتی برای فروش در دسترس کاربران قرار گرفته است. همانطور که در بالا اشاره کردیم به دلیل تجربه بالای کمپانی ری بن در طراحی عینک، این گجت طوری طراحی شده است که تنها در صورت مشاهده دو لنز دوربین کنار این دستگاه می‌توانید متوجه هوشمند بودن آن شوید.

نکته جالب توجه در رابطه با این دستگاه این است که روی بدنه آن خبری از لوگو یا کلمه فیسبوک نیست و علت این موضوع این است که فیسبوک این موضوع را می‌داند که خریداران این گجت قصد ندارند تفاوتی میان عینک هوشمند آن‌ها و دیگر عینک‌های عادی موجود در بازار باشد. اگر لوگوی فیسبوک روی این گجت قرار می‌گرفت کاربران به سرعت متوجه هوشمند بودن عینک کاربر مقابل خود می‌شدند.

فیسبوک و ری بن اعلام کرده‌اند با عرضه این گجت قصد دارند به کاربران کمک کنند تا هنگام فیلم برداری به صورت هم‌زمان از همان سوژه‌ای که می‌بینند فیلم بگیرند. منظور این شرکت این است که موقع فیلم برداری کاربران از طریق صفحه نمایش گوشی هوشمند خود سوژه مورد نظر را مشاهده می‌کنند، اما اگر کاربران در حال فیلم برداری نباشند به راحتی جزئیات اطراف سوژه را مشاهده کرده و به نوعی می‌توان گفت که زاویه دید کاربران نسبت به زمان فیلم برداری بهتر است.

این عینک هوشمند برای افراد بسیار کاربردی است و کاربران می‌توانند هنگام انجام فعالیت‌هایی مانند دوچرخه سواری از این گجت استفاده کنند. این عینک هوشمند تصاویر و ویدیوهای به ثبت رسیده را در برنامه View قرار می‌دهد که کاربران به صورت مستقیم این ویدیو‌ها را در گوشی هوشمند خود قرار می‌دهند یا روی شبکه اجتماعی های مختلف از جمله فیسبوک، تیک تاک و… به اشتراک می‌گذارند.

شما می‌توانید با گفتن عبارت Hey Facebook, take a photo تصاویر مورد نظر خود را به ثبت برسانید. این امکان نیز وجود دارد که با گفتن Hey Facebook, take a video ویدیوهای مختلفی از سوژه مورد نظر خود گرفته و ذخیره کنید. به علاوه با فشار دادن دکمه‌های مختلف می‌توانید ویدیو ضبط کنید که این روش نیز برای گرفتن تصاویر دقیق بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کاربرانی وجود دارند که قصد ندارند با گفتن عبارت‌های بالا جلب توجه کنند به همین دلیل پیشنهاد می‌شود در صورت نیاز به تصویر برداری یا فیلم برداری از دکمه‌های قرار گرفته در کنار بدنه این دستگاه استفاده کنید.

فیسبوک اعلام کرده باتری این عینک حدود ۶ ساعت دوام می‌آورد و پس از آن این گجت نیاز به شارژ شدن دارد. شما می‌توانید این گجت را در کیف شارژ مخصوص خود قرار دهید و بر اساس ادعای فیسبوک سه بار عینک خود را شارژ کنید.

 نکات منفی عینک هوشمند فیسبوک
در گذشته شایعه‌های بسیار زیادی در رابطه با ویژگی‌های این دستگاه منتشر شد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها پشتیبانی از قابلیت واقعیت افزوده بود. پس از گذشت مدتی فیسبوک اعلام کرد که پشتیبانی از چنین قابلیتی فعلا امکان پذیر نخواهد بود و کاربران نباید منتظر چنین قابلیتی باشند. این خبر باعث شد که محبوبیت این گجت کاهش پیدا کند و کاربران همانند گذشته منتظر معرفی و عرضه این گجت نباشند.

این عینک هوشمند یک گجت بسیار پیشرفته محسوب می‌شود، اما به دلیل نبود ویژگی واقعیت افزوده نتوانست چندان توجه کاربران را به خود جلب کند. تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید توسط دو دوربین 5 مگاپیکسلی این عینک هوشمند گرفته شده است. امروزه دوربین گوشی‌های هوشمند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند و می‌توانند تصاویر با کیفیتی را به ثبت برسانند، به همین دلیل این دوربین‌های 5 مگاپیکسلی جزو بهترین دوربین‌های گجت‌های هوشمند محسوب نمی‌شوند.

در قسمت راست این دستگاه یک LED سفید قرار گرفته است که  هنگام تصویر برداری این LED روشن شده و نشان می‌دهد که این گجت در حال فیلم برداری است. دلیل اصلی اضافه شدن این ویژگی به عینک هوشمند فیسبوک حفظ حریم خصوصی افراد است. اما متاسفانه در شرایط نوری مختلف کاربران نمی‌توانند این LED سفید رنگ را ببینند.

همانطور که در بالا اشاره کردیم این گجت از بلندگو‌های کوچکی پشتیبانی می‌کند که می‌توانند صدا را به صورت یک هدفون برای کاربر پخش کنند. این اسپیکرها چندان قدرتمند نیستند و نمی‌توانند همانند دیگر هدفون‌های موجود در بازار صدا را کاملا واضح به گوشی کاربر برسانند. اما صدای این اسپیکرها بسیار بلند بوده و افراد اطراف شما می‌توانند صدای در حال پخش را بشوند؛ برای مثال این مشکل می‌تواند موقع برقراری تماس تلفنی به وجود بیاید.

البته این عینک هوشمند ضد آب نیست و نمی‌توان از آن زیر بارش باران، استخر، ساحل و… استفاده کرد.
کد مطلب : ۲۷۷۲۶۷
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما