۰

کلاهبرداری میلیاردی با واتساپ از داخل زندان!

تاریخ انتشار
دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۳
کلاهبرداری میلیاردی با واتساپ از داخل زندان!
کلاهبرداری میلیاردی با واتساپ از داخل زندان!

آی‌تی‌من- سرهنگ رسول جلیلیان در تشریح این خبر گفت: در پی مراجعه چند تن از شهروندان به پلیس فتا به همراه مرجوعه قضائی مبنی بر این که شخص ناشناسی از طریق تماس واتساپی و با استفاده از لوگوی سازمان صدا و سیما خبر از برنده شدن ۷۵ میلیون ریال هدیه شرکت همراه‌اول را اعلام و پس از جلب اطمینان آن‌، اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی آن‌ها را دریافت کرده و اقدام به خالی کردن حساب می‌نمود، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته توسط کارشناسان پلیس فتا مشخص شد متهمان این پرونده‌ها به صورت یک باند سازمان دهی شده، با شاکیان از داخل زندان و از طریق اپلیکیشن واتساپ تماس می‌گرفتند و برای شانس بیشتر عملی شدن نقشه خود، آرم  واتساپ خود را به آرم صدا و سیما تغییر می‌دادند تا اشخاص هنگام دیدن این لوگو یا آرم از درست بودن تماس از سوی صدا و سیما یا نهاد مربوطه اطمینان داشته باشند.

این مقام انتظامی‌ادامه داد: کلاهبرداران پس از فریب مالباختگان و گرفتن اطلاعات بانکی و همچنین دریافت رمز ورود به اینترنت بانک اشخاص اقدام به خالی نمودن حساب شهروندان کرده و سپس انتقال وجوه به حساب دیگر افرد دخیل در این پرونده می‌کردند. در نهایت دو نفر از متهمان که بیرون از زندان بودند مبالغ سرقتی را در کارت‌های بانکی اجاره ای افراد کارتون خواب انتقال می‌دادند و سپس اقدام به خرید طلا و سکه از فروشگاه‌های مختلف می‌کردند.

این مقام مسوول  گفت: کاراگاهان این پلیس پس ازاشراف کامل اطلاعاتی بر باند فوق بلافاصله مخفیگاه آنها در غرب شهرستان ملارد مورد شناسایی قرار دادند و تمامی‌اعضا با دستور مقام قضایی  دستگیر شدند همچنین میزان خسارت مالی صورت گرفته به شکات توسط این باند تا کنون به میزان پنج میلیارد  ریال بوده است که کماکان سایر اقدامات جهت کشف زویای پنهان و شکات احتمالی ادامه دارد.

سرهنگ جلیلیان  بیان کرد: متهمان در این نوع کلاهبرداری اینترنتی با ایجاد فضایی شبیه استودیو برنامه‌های زنده صدا و در حال پخش رادیویی ، با ترفند‌های مختلف و با مهندسی اجتماعی و به بهانه پرداخت مبلغ جایزه، به اطلاعات کارت بانکی و رمز دوم پویا قربانیان دسترسی پیدا کرده و اقدام به سرقت وجوه کارت بانکی افراد می‌کنند.

رییس پلیس فتا استان البرز افزود: پلیس فتا به‌ صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به بخش گزارش‌های مردمی‌و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.
 
مرجع : پلیس
کد مطلب : ۲۷۷۶۸۰
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما