۰

انتظار برای توسعه اقتصاد دیجیتال

تاریخ انتشار
يکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۲۶
انتظار برای توسعه اقتصاد دیجیتال
انتظار برای توسعه اقتصاد دیجیتال

مجتبی مرادجو
در راستای دستیابی به افق 1404 در حوزه اقتصاد دیجیتال، هیات وزیران در سال گذشته، کارگروه ویژه‌ای به ریاست وزیر ارتباطات تشکیل داد و این تصمیم درست، نشان داد که توسعه اقتصاد دیجیتال، بیشتر از هر چه با حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات گره خورده است. دولت با تشکیل این کارگروه و برای رسیدن به سهم 10 درصدی اقتصاد دیجیتال از کل اقتصاد کشور، وظایف مهمی‌ نیز برای این کارگروه تعیین کرد، از جمله:

الف) برطرف کردن موانع و شتاب بخشی به شکل گیری زیست بوم اقتصاد دیجیتال 
ب) حمایت از پلتفرم‌ها و کسب و کارهای دیجیتال و فناوری پایه 
ج) بسترسازی برای توسعه اشتغال فناوری پایه 
د) توسعه مهارت‌های الزام آور اقتصاد دیجیتال
همه این وظایف جزو دغدغه‌های فعالان بخش خصوصی این حوزه نیز هست و جزو مطالبات به‌حق سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور به شمار می‌آید. اما نکته مهم این است که این تصمیم مهم هیات دولت، تنها در حد یک مصوبه باقی نماند و به درستی اجرایی شود تا همه شاهد تاثیرات مثبت آن در رشد اقتصاد دیجیتال کشور باشیم.

در این بین، بخش خصوصی فارغ از رویکرد و اقدام دولت، خود نیز برای توسعه اقتصاد دیجیتال پای کار آمده و با امضای چند تفاهم‌نامه اهداف این حوزه را دنبال کرده است. به عنوان مثال، طی تفاهم با سازمان فنی و حرفه‌ای همکاری و تعامل خوبی ایجاد شده تا سرفصل‌ها و محتوای آموزشی مراکز فنی و حرفه‌ای سراسر کشور متحول شود و بتوانیم آموزش‌هایی مبتنی بر نیازهای روز داشته باشیم و به محقق شدن هدف افزایش تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان، که مطالبه امسال مقام معظم رهبری نیز هست، کمک کنیم.

در این مسیر امیدواریم، با حمایت‌های عملی دولت، مجلس، سایر نهادهای ذیربط دولتی و خصوصی و تعامل سازنده همه مجموعه‌ها با سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، شاهد رشد اقتصاد دیجیتال باشیم.

*رئیس کمیسیون سخت‌افزار نصر کشور
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۷۹۴۰۲
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما