۲
۱
از سوی «نوبیتکس» صورت گرفت

رونمایی از صرافی غیر متمرکز و کیف پول رمزارز ایرانی

تاریخ انتشار
جمعه ۳ شهريور ۱۴۰۲ ساعت ۰۳:۰۸
رونمایی از صرافی غیر متمرکز و کیف پول رمزارز ایرانی
رونمایی از صرافی غیر متمرکز و کیف پول رمزارز ایرانی
 
آی‌تی‌من- صرافی یا بازار معاملاتی غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال که نوبی‌دکس نامگذاری شده و در رویداد «دیفای دی» از آن رونمایی شد، امکان انجام معاملات کریپتو را برای همه فراهم می‌کند. در نوبی‌دکس نیازی به واریز و برداشت دارایی به خارج از کیف پول شخصی کاربر نیست و در زمان انجام معاملات، دارایی‌های رمزارزی به صورت خودکار بین کیف پول خریدار و فروشنده جابه‌جا می‌شود.

کاربر برای سفارش‌گذاری در نوبی‌دکس نیاز به ولت شخصی به صورت افزونه بر روی مرورگر و یا اپلیکیشن گوشی موبایل دارد. این کیف پول‌ها علاوه بر کیف پول بومی نوبیتکس با نام لاکت ولت، شامل تراست ولت، متامسک و تمامی ولت‌هایی می‌شود که قابلیت اتصال از طریق  ولت‌کانکت به صرافی‌های غیرمتمرکز را دارند.

در حال حاضر نوبی‌دکس به زبان فارسی، از شبکه آربیتروم پشتیبانی می‌کند و در صورتی که دارایی کیف پول شخصی کاربر بر روی شبکه آربیتروم باشد، می‌تواند در نوبی‌دکس سفارش خود را ثبت کند.

برای این کار باید ابتدا از طریق دکمه اتصال کیف پول و امضا کردن این اتصال، کیف پول شخصی خود را به نوبی‌دکس متصل کند.

با انجام این کار و امضای این مجوز از سوی کاربر، پس از ثبت و انجام سفارش در نوبی‌دکس و تایید تراکنش موفق در شبکه، دارایی از موجودی کیف پول کاربر کسر و دارایی خریداری شده به کیف پول واریز می‌شود.

تمامی سفارشات ثبت شده در این پنل به صورت خارج از شبکه و با سرعت بررسی شده و پس از مچ شدن آنها، بر روی شبکه، ارسال و تسویه می‌شود. به این ترتیب کاربران دیگر نیازی به انتقال دارایی به پلتفرم، مانند آنچه در پلتفرم‌های متمرکز اتفاق می‌افتد ندارند. در واقع قرارداد هوشمند نوبی‌دکس به‌عنوان واسط بین کیف پول خریداران و فروشندگان عمل می‌کند و دارایی در تمامی مراحل در کیف پول کاربر باقی می‌ماند.

پشتیبانی از شبکه آربیتروم در نوبی‌دکس، شروع کار است و در آینده نزدیک از شبکه‌هایی مثل اسمارت چین، پالیگان، ترون، فانتوم و سایر بلاکچین‌هایی که با ماشین مجازی اتریوم(EVM) سازگار هستند، پشتیبانی خواهد شد.

در حال حاضر جفت ارزهای WBTC/USDT،WETH/USDT ،ARB/USDT ،LINK/USDC و WETH/USDC در نوبی‌دکس قابل‌معامله هستند و به تدریج جفت‌ارزهای بیشتری به این پلتفرم اضافه خواهند شد. این توکن‌ها قبلا در نوبیتکس لیست شده‌اند و کاربران می‌توانند آنها را در نوبیتکس خریداری کرده و در نوبی‌دکس استفاده کنند.

از آنجایی که کوین‌های اتریوم و بیت کوین با استاندارد ERC-20 درست نشده‌اند، دکس‌ها از جمله نوبی‌دکس از نسخه‌های رپدشده آنها، یعنی رپد اتر (WETH) و رپد بیت کوین (WBTC) استفاده می‌کنند؛ در حال حاضر کاربران می توانند در نوبیتکس توکن اتر و رپد اتر را در بازار تتری معامله کنند و پس از تبدیل توکن اتر به رپد اتر و انتقال آن به کیف پول شخصی، نسبت به معامه در نوبی‌دکس اقدام کنند، اما به زودی ماژول تبدیل اتریوم به رپد اتریوم هم به نوبی‌دکس اضافه می‌شود.

کارمزد تراکنش‌ها در نوبی‌دکس به‌طور رقابتی با سایر پلتفرم‌های غیرمتمرکز در بازه 0.1 تا 0.2 درصد است و از روی کوین دریافتی پس از تبدیل کسر می‌شود و سپس به حساب کاربر واریز می‌شود.

همچنین در نوبی‌دکس کارمزد انتقال شبکه صفر بوده و نیازی به پرداخت فی تراکنش نیست.

کارمزد پایین، رابط کاربری ساده که همه کاربرها چه آماتور و چه حرفه‌ای بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند در کنار امنیت بالا، از دیگر مزیت‌های نوبی‌دکس هستند.


 
لاکت ولت، کیف پول امن دارایی‌های رمزارزی
«لاکت ولت»، کیف پول غیر امانی ایرانی به دو زبان انگلیسی و فارسی، محصول دیگر نوبیتکس است که در رویداد «دیفای دی» رونمایی و معرفی شد.

این محصول یک کیف پول نرم‌افزاری و امن است که امکان ذخیره، ارسال و دریافت رمزارزها در شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کند.

لاکت ولت کیف پول non-custodial یا غیر امانی است. به این معنا که کنترل کلمات بازیابی کیف پول را کاملا در اختیار کاربر قرار می‌دهد. در واقع کلمات بازیابی کیف پول کاربر به‌صورت آنلاین ذخیره نمی‌شود و تمام مراحل تولید کلیدهای کیف پول به‌صورت آفلاین بوده و هیچ اطلاعاتی از کلید خصوصی یا کلمات بازیابی کیف پول در خارج از دستگاه کاربر ذخیره نمی‌شود.

این کیف پول از ۹ شبکه رمزارزی بیت‌کوین، ‌اتریوم، ترون، بایننس‌اسمارت‌چین، پالیگان، فانتوم، آوالانچ، اپتیمیزم و آربیتروم پشتیبانی می‌کند و امکان مدیریت دارایی و واریز و برداشت توکن‌های مختلف بر روی این ۹ شبکه وجود دارد.

همچنین، امکان پشتیبان‌گیری از کلمات بازیابی کیف پول وجود دارد و کاربر می‌تواند با نوشتن کلمات بازیابی و نگه داشتن آنها در جای امن، در صورت بروز هر مشکلی مثل گم شدن یا دزدیده شدن دستگاه، حذف شدن برنامه و… به راحتی با استفاده از همان کلمات بازیابی، دوباره به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد.

فرایند تولید کلمات بازیابی و کلید خصوصی در لاکت ولت هم کاملا به صورت تصادفی انجام می‌شود. لاکت ولت عملا بانک خصوصی دارایی‌های کاربر است که کلید آن هم تنها در اختیار خودش قرار دارد. بدون آن کلید خصوصی، هیچکس حتی خود کاربر نمی تواند وارد کیف پول شود.

نکته دیگر آنکه کاربر این امکان را خواهد داشت که ولت‌های مختلفی را برای مدیریت دارایی خود ایجاد کند که هر کدام از ولت‌ها کلید خصوصی منحصر به فردی را خواهد داشت.

 
 
امکان اتصال لاکت ولت به نوبی‌دکس
لاکت ولت از نسخه ۲ ولت کانکت استفاده می‌کند از این رو امکان اتصال به نوبی‌دکس و سایر اپ‌ها، پلتفرم‌های دیفای، دکس‌ها یا صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف، پلتفرم‌های وام‌دهی و… وجود دارد.

به این ترتیب کاربر پس از انجام یک خرید در نوبیتکس و انتقال دارایی خود به لاکت ولت، می‌تواند به سادگی لاکت ولت را به نوبی‌دکس متصل کند و در این بستر بدون نیاز به پلتفرم متمرکز، به معامله ارزهای دیجیتال بر بستر غیرمتمرکز بپردازد.

لاکت ولت ضمن پشتیبانی از زبان فارسی، رابط کاربری بسیار ساده ای دارد. کاربران می توانند در این کیف پول، قیمت رمزارزها را برحسب تومان، تتر و بیت کوین ببینید، واچ لیست خود را ایجاد کنند و نمودار تریدینگ ویو را برای همه ارزهای پشتیبانی‌شده در ولت ببینند. امکان استفاده از این کیف پول در بستر اندروید، iOS و افزونه مرورگر کامپیوتر وجود دارد.

کاربران بازار ارزهای دیجیتال باید نرم افزار لاکت ولت را صرفاً از سایت نوبیتکس یا فروشگاه‌های اپ معتبر دریافت کنند. همچنین باید از کلمات بازیابی کیف پول خود یک بک آپ داشته باشند و به هیچ وجه این کلمات را در اختیار افراد دیگر قرار ندهند.

اضافه کردن شبکه‌های رمزارزی بیشتر، اضافه کردن استیکینگ در شبکه‌های مختلف رمزارزی و لندینگ و به‌طور کلی اتصال به اپ‌های غیرمتمرکز دیفای، از برنامه‌های پیش روی نوبیتکس برای لاکت ولت است.
نوبیتکس با رونمایی از این دو محصول حوزه دیفای، گام بزرگی در جهت توسعه صنعت مالی غیرمتمرکز در ایران و منطقه برداشته و دسترسی کاربران ایرانی به فناوری‌های نوین مالی جهان را فراهم کرده است. 



هکاتون دیفای‌دی، رقابت برای توسعه خدمات مالی غیرمتمرکز 
نوبیتکس برای توسعه ایده‌های نوآورانه در حوزه دیفای، رقابتی یک‌ماهه برای جذب ایده‌های نوین و خلاقانه در این صنعت برگزار می‌کند. 

هکاتون دیفای‌دی از 30 مرداد آغاز شده و برنامه‌نویسان حوزه بلاکچین، تیم‌های فعال در دیفای، افرادی که اپلیکیشن، پلتفرم، طرح یا ایده در موضوعات مورد رقابت دارند، محققان حوزه نرم افزار و بلاکچین، دانشجویان و برنامه‌نویسان می‌توانند تا انتهای شهریورماه با بارگذاری پروژه‌های خود در وبسایت هکاتون دیفای به آدرس http://nobitex.ir/defi-hackathon به رقابت بپردازند. 

نوبیتکس با رونمایی از نوبی‌دکس و لاکت ولت بستر را برای ورود به دنیای دیفای در ایران ایجاد کرده و از فعالان کامیونیتی رمزارز و برنامه‌نویسیان و محققان برای ادامه این راه دعوت می‌کند و هکاتون دیفای، گامی برای دستیابی به این هدف است. 

شرکت‌کنندگان می‌توانند با ارائه ایده یا پروژه خود از طریق ثبت لینک پروژه ایجاد شده روی گیت‌هاب یا سرویس گیت هم‌روش یا ارسال طرح در قالب PDF، در این رقابت شرکت کنند. 

نوبیتکس در ادامه مسیر حمایت از طرح‌ها و اقدامات دیفای، علاوه بر دو جایزه 100 میلیون تومانی، امتیازهایی را برای طرح های برتر در نظر گرفته از جمله افزودن اپلیکیشن‌های برتر به لاکت ولت و لیست کردن توکن پروژه برتر در نوبی‌دکس.

در مدت‌زمان برگزاری هکاتون، ۶ کارگاه آموزشی با حضور متخصصان عرصه دیفای به‌صورت رایگان برگزار خواهد شد. 


 


 
کد مطلب : ۲۸۱۶۲۳
نظرات شما
سجاد
Iran, Islamic Republic of
دمشون گرم.👍
سید رضا هاشمی نسب رابری
Iran, Islamic Republic of
به نظر خوب میاد توکل به خدا
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما