۰
دبیرکل سازمان ملل متحد:

آژانس نظارت بر هوش مصنوعی باید تشکیل شود

تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۴
آژانس نظارت بر هوش مصنوعی باید تشکیل شود
آژانس نظارت بر هوش مصنوعی باید تشکیل شود

آی‌تی‌من- از زمان ارائه عمومی‌چت بات چت جی پی تی در ۶ ماه قبل، هوش مصنوعی مولد که می‌تواند authoritative prose را به متن تبدیل کند بسیار محبوب شده و برخی آن را سریع تریناپ در حال رشد جهان می‌دانند. از سوی دیگر هوش مصنوعی به دلیل توانایی آن در ایجاد تصاویر دیپ فیک و انواع دیگراطلاعات جعلی به یک نگرانی بزرگ تبدیل شده است.
گوترش در این باره به خبرنگاران گفت: زنگ خطر درباره جدیدترین شکل هوش مصنوعی یا همان هوش مصنوعی مولد به صدا درآمده است. بیشترین هشدار نیز از سوی توسعه دهندگانی اعلام شده که آن را طراحی کرده‌اند.

او از طرح‌هایی برای ایجاد یک سازمان مشاوره هوش مصنوعیتا پایان سال میلادی خبر داد که هدف آن بررسی تنظیماتنظارت بر فناوری مذکور به طور مرتب و ارائه توصیه‌هایی درباره همخوانی آن با حقوق بشر و قانون است.

گوترش در این باره افزود: اگر بتوانیم یک آژانس هوش مصنوعی داشته باشیم، ایده آل است، سازمانی که با الهام از آژانس بین المللی انرژی اتمی‌ایجاد شود.

به گفته دبیرکل سازمان ملل، چنین مدلی بسیار جذاب است اما اشاره کرد فقط اعضای سازمان می‌توانند چنین سازمانی را ایجاد کنند.

سازمان بین المللی انرژی اتمی‌ که مقر آن در وین قرار دارد در سال ۱۹۵۷ میلادی تاسیس شد و هدف آن استفاده ایمن،معتبر و صلح آمیز از فناوری‌های هسته ای است. ۱۷۶ کشور عضو این سازمان هستند.

در همین حال، رئیس جمهور فدرال آلمان نیز در نشستی درباره خطرات توسعه هوش مصنوعی هشدار داده و نظارت موثرتر بر این فناوری را لازم دانست.

فرانک والتر اشتاین مایر گفت: هوش مصنوعی یک فناوریمخرب است که زندگی همه ما را تغییر خواهد داد. رئیسجمهور فدرال آلمان هشدار داد که این فناوری همچنین می‌تواند به صورت بدخواهانه استفاده شود. او به عنوان نمونه به تصویرانفجار ادعایی در وزارت دفاع ایالات متحده اشاره کرد که هزاران بار در اینترنت به عنوان اخبار جدی به اشتراک گذاشته شده بود.

وی افزود: خبر جعلی افشا شد، اما قیمت‌های بازار سهام قبلاً در بازارهای مالی سقوط کرده بود. شفاف سازی همیشه آنقدر سریع و واضح نیست و شفاف سازی همیشه به همه کسانیکه پیام را دیده‌اند نمی‌رسد.

اشتاین مایر گفت: گسترش ترس با چنین عکس‌هایی که به‌طور مصنوعی تولید می‌شوند، متاسفانه خیلی خوب عمل می‌کند و تقلبی‌ها بهتر و بهتر می‌شوند. وی افزود: وقتی جعلی در دنیامنتشر شد، اصلاح آن دشوار است. یک نوع آموزش عمومی‌دیجیتال ضروری است.همه ما باید یاد بگیریم که به جای تکیه بر معقول بودن یک ماشین، پاسخ‌های هوش مصنوعی را بررسی کنیم.

اشتاین مایر تاکید کرد که یک چارچوب اخلاقی و قانونی با استانداردهای موثر و نهادهای نظارتی نیز باید ایجاد شود. به گفته وی برای کشف تحولات نامطلوب، روزنامه نگاری قوی و مستقل نیز ضروری است.
 
مرجع : مهر
برچسب ها :
کد مطلب : ۲۸۱۱۶۵
ارسال نظر
نام شما

آدرس ايميل شما